اجرای کنسرت به زبان‌های فارسی، فرانسوی و ترکی در فرانسه/ تدارک دو آلبوم متفاوت


این خواننده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره یکی از آلبوم‌هایی که آماده انتشار دارد، گفت: این آلبوم موسیقایی شامل 12 قطعه آذربایجانی با نوازندگی صادق چنگیزاف از نوازندگان پیانو کشور آذربایجان است که هم‌اکنون در کشور آمریکا زندگی می‌کند.


وی گفت: در این آلبوم که با عنوان “آیریلیق”در بازار موسیقی منتشر می‌شود 12 قطعه موسیقایی با موسیقی علی سلیمانی و فرهاد ابراهیمی و نوازندگی پیانو صادق چنگیزاف برای مخاطبان موسیقی ارائه شده است. یکی از ویژگی‌های این آلبوم که توسط شرکت ترانه و نی منتشر می‌شود نوازندگی شگفت‌انگیز چنگیز اف در مقام پیانیست است که شیوه منحصر به فردی است و فکر می‌کنم برای علاقه‌مندان موسیقی آذربایجانی جالب توجه باشد.


این خواننده اپرا افزود: یک آلبوم موسیقایی دیگر با ترکیبی از 18 قطعه کلاسیک به زبان ایتالیایی با عنوان “به او بگویید” نیز به زودی منتشر می شود. در این آلبوم علاوه بر خوانش قطعاتی به زبان ایتالیایی، یک قطعه به زبان آلمانی اجرا شده که برای من تجربه متفاوتی بود.


وطن‌دوست که هفته گذشته در کنسرت هانیبال یوسف و ماریو تقدسی به عنوان یکی از خوانندگان مهمان میزبان علاقه‌مندان موسیقی در مرکز همایش‌های برج میلاد بود، از برگزاری یک کنسرت بینافرهنگی دیگر در کشور فرانسه خبر داد و گفت: در این کنسرت منتخبی از آثار من در حوزه آوازهای کلاسیک ایرانی و خارجی و آذربایجانی اجرا می‌شود که از آن جمله می توانم به قطعات “کور اوغلی” و “آرشین مالالان” اشاره کنم.


وی ادامه داد: البته با صحبت‌هایی که با هانیبال یوسف انجام دادم قرار بر این است که بعد از کنسرت برج میلاد برنامه‌ای را هم در تالار وحدت برگزار کنیم که جزییات آن به زودی اعلام می شود.


رشید وطن دوست از جمله خوانندگان قدیمی آواز کلاسیک است که  دوران جوانی بعد از پذیرفته شدن و گذارندن دوره سلفژ سه سال زیرنظر “میکل کازاتو” استاد آواز ایتالیایی به تربیت صدا و فرا گرفتن فنون آواز کلاسیک پرداخت. او طی سال‌های 47 و 48 به استخدام اپرای تهران در آمد و در اپراهای مختلف نقش‌هایی را به عهده گرفت.


این خواننده بیش از بیست سال تکخوان ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری، 10 سال سولیست ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی و همچنین سولیست ارکسترهای دیگر بوده است. وطن‌دوست سال 67 از سوی شورای عالی ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان درجه یک هنری را دریافت کرد.


تازه ترین اجرای زنده رشید وطن‌دوست در مقام خواننده به برگزاری کنسرت بینا فرهنگی هانیبال یوسف در مرکز همایش های برج میلاد به عنوان خواننده مهمان بود.


 


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …