قرار نیست در “دودکش” اتفاق خاصی بیفتد/ شاید یک‌دفعه قاتل شوم


امیرحسین رستمی بازیگر “دودکش” درباره این سریال به خبرنگار مهر گفت:‌ لوکیشن اصلی سریال یک قالیشویی است که من به عنوان بهروز به همراه برادر بزرگترم فیروز که نقشش را هومن برق‌نورد بازی می‌کند و نگار عابدی که در نقش خواهرم است و با نصرت با بازی بهنام تشکر ازدواج کرده، این قالیشویی را اداره می‌کنیم.


وی افزود: من زن برادری دارم که سیما تیرانداز نقش او را ایفا می‌کند و فامیلی دارد که بازیگر آن الناز حبیبی است. او دانشجو است و پیش ما زندگی می‌کند اما خانواده‌اش شهرستان است. با حضور این کاراکترها و البته قالی‌ها، اتفاقاتی که در قالیشویی رخ می‌دهد، علت می‌شوند و ما معلول آنها هستیم.



وی که در گریم سریال “دودکش” بینی‌اش را بزرگ کرده‌اند، در این باره به شوخی اظهار کرد: بینی‌های بزرگ را که نمی‌شود کوچک کرد اما برای من را بزرگ کرده‌اند!


رستمی با بیان اینکه هیچ اتفاق خاصی قرار نیست در این سریال بیفتد، در این باره تأکید کرد: احساس می‌کنم این موضوع با نظر مخاطب جلو می‌رود. لابد مخاطبان دیگر ساده گویی را دوست دارند و چیزهای غیرعادی و فانتزی را سخت‌تر می‌پسندند و رئال برایشان دغدغه است. در این سریال هم در 26 قسمت قرار نیست هیچ اتفاق عجیبی بیفتد.



این بازیگر که پیش از قطعی شدن حضورش در “دودکش” در گفتگو با مهر از علاقه نسبت به حضور در این سریال سخن گفته بود، در این خصوص توضیح داد: ذوق زیادی برای کار کردن با محمدحسین لطیفی داشتم. ما سالها منتظر بودیم با هم کار کنیم اما بدشانسی پی در پی به من این اجازه را نداد که زودتر مقابل دوربین آثار لطیفی بروم اما سرانجام در “دودکش” من و آقای لطیفی به هم رسیدیم و این بسیار جذاب بود.


وی ادامه داد: ذوق بیشتر من به خاطر متنی بود که برزو نیک نژاد نوشته و در عین اینکه قرار نیست هیچ اتفاقی در آن بیفتد از قسمت اول مخاطب قصه را دنبال می‌کند تا ببیند چه می‌شود و المان‌های جذابی در کار وجود دارد.



رستمی تصریح کرد: این موضوع کار را برای ما راحت‌تر می‌کند. در این سریال قرار نیست ادا دربیاوریم تا مخاطب را بخندانیم. اگر قرار بود چنین باشد ترکیب فعلی بازیگران را در این سریال نمی‌دیدید. این متن همین بازیگران را می‌خواست. اتفاقات بیننده را نگه می‌دارد و اینکه می‌گوییم هیچ اتفاقی نمی‌افتد مثل این است که اصطلاحا در بی نظمی نظم وجود دارد. این یک قانون فیزیک است که در این سریال صادق است و با پخش آن کاملا درکش خواهید کرد.


این بازیگر در پاسخ به اینکه پیش از “دودکش” قرار بود در چه آثاری با لطیفی همکاری کند، توضیح داد: آخرین مورد سریال “ساخت ایران” بود که حتی قرارداد ساخت آن هم بسته شد. شبی که من پرواز داشتم به من اعلام کردند نباید بروم. سر دوراهی قرار گرفتم و نشد که بشود. آن زمان ساخت سریال “دختران حوا” به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده متوقف شده بود و من تصمیم داشتم برای بازی در “ساخت ایران”‌ به بیروت و پاریس بروم و دوباره برگردم. اما کم‌کاری دوستان در شبکه تهران موضوع را تغییر داد.



وی با اشاره به اینکه پیشنهادها گوناگونی برای بازی به او داده می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همواره پیشنهادهای گسترده‌ای داشته‌ام و بر اساس وضعیت روحی‌ام است که بازی در هر کدام را می‌پذیرم. مثلا سال 91 مود ملودارم داشتم. حتی فیلم سینمایی “مرد زن زندگی” را هم بر همین اساس کار کردم که یک درام روانشناسانه است. یه تکه زمین” مهدی کرم‌پور” هم ملودرام مناسبتی بود. در “دختران حوا” هم که اصلا منفی بودم. اما سال 92 بیشتر حال و هوای طنز دارم اما ممکن است یکدفعه نقش یک قاتل را بازی کنم!


امیرحسین رستمی بازیگری حرفه‌ای را در سال 1385 با “رئیس” به کارگردانی مسعود کیمیایی آغاز کرد، فیلم توقیفی “فقط چشماتو ببند” به کارگردانی علیرضا امینی و “خاک آشنا” بهمن فرمان آرا آثار بعدی او بودند. با این حال او با پخش سریال “شمس العماره” و ایفای نقش شکور در سال 1388 بود که شناخته شد.


هومن برق نورد، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، الناز حبیبی، جواد عزتی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی، رونیکا محمدی، نصرت میرعظیمی، سید رضا حسینی و نوید خداشناس بازیگران “دودکش” هستند در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22:30 از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …