“شاید برای شما هم اتفاق بیفتد” داستان را کِش نمی‌دهد


نوید میهن‌دوست در گفتگو با خبرنگار مهر درباره همکاری خود با مجموعه “شاید برای شما هم اتفاق بیفتد” در جایگاه کارگردان اظهار کرد: از سال 1389 تا امروز با این مجموعه همکاری داشتم و در مجموع 22 اپیزود را کارگردانی کردم البته در این فاصله در سال 1390 با این مجموعه همکاری نداشتم.



وی یادآور شد: نوع روایت داستان و قصه در مجموعه “شاید برای شما اتفاق بیفتد” منحصر به فرد است و اینگونه فرم‌سازی برای تلویزیون را دوست دارم. از این رو همکاری خود را با این پروژه ادامه دادم.


کارگردان اپیزود “حلوای نقد” ادامه داد: روایت داستان در یک فرصت 45 دقیقه‌ای کارگردان را مجبور می‌کند در زمانی کوتاه قصه‌ای با مفاهیم اخلاقی بلند را بیان کند. در حالی که مهمترین مشکل سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی امروز این است که ریتمی کشدار و کند دارند و شاید به همین خاطر است که مخاطب را با خود همراه نمی‌کنند.



میهن‌دوست ادامه داد: همه این مشکلات از نبود قصه خوب ناشی می‌شود اما اگر قصه خوب در اختیار داشته باشی دیگر لازم نیست داستان را کش بدهی.


وی در پایان تأکید کرد: ما حتی سعی می‌کنیم که هر اپیزود را در تدوین کوتاه‌تر کنیم تا داستان روان‌تر و بی‌حاشیه‌تر بیان شود. یک کارگردان به راحتی می‌تواند یک قصه را ظرف 30 قسمت بیان کند اما اینکه باید آن را در 45 دقیقه تمام کنی، فرم کار را بسیار سخت و پیچیده می‌کند.



مجموعه “شاید برای شما هم اتفاق بیفتد” به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 19 از شبکه تهران پخش می‌شود و تکرار آن ساعت 23 هر شب خواهد بود. “چند روز معمولی” و “یک لقمه دروغ” دیگر اپیزودهایی است که میهن‌دوست کارگردانی کرده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …