تصمیم گرفتم خبرنگار شوم/ نقش‌ها را بین افراد خاص تقسیم می‌کنند


حبیب دهقان‌نسب بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که بعد از بازی در تئاتر “رویاهای رام‌نشده” در سال گذشته، بازی در نمایش “نام همه مصلوبان عیسی است” دومین همکاری وی با ایوب آقاخانی است، گفت: در این نمایش نقش یک خبرنگار را بازی می‌کنم که در روزنامه “مرد امروز” مطلب می‌نویسد.


بازیگر نمایش “چشم‌اندازی از پل” کاری از منیژه محامدی افزود: برای اولین‌بار است در نقش یک خبرنگار بازی می‌کنم که تجربه جدیدی را برای من به همراه داشته است. داستان این نمایش در سال‌های ملتهب دهه 60 است و روایتگر سال‌های تنهایی و تعهد و التهاب در زندگی روزنامه‌نگار جوانی است که عاشق سینما می‌شود.


وی درباره دیگر دلایل پذیرفتن این نقش توضیح داد: یکی از مهمترین دلایل پذیرفتن نقش خبرنگار در این تئاتر، تفاوت آن با دیگر نقش‌هایی بود که تا امروز در سینما و تلویزیون بازی کرده‌ام. شاید اگر این نقش به دیگر نقش هایی که بازی کرده ام، شباهت داشت هیچ وقت بازی در این تئاتر را نمی‌پذیرفتم. با توجه به شخصیت خبرنگار در این نمایش اتفاقاتی رخ می دهد که زیر و بم زیادی داشته و همین به جذابیت داستان کمک می کند.


سینما و تلویزیون من و امثال من را فراموش کرده‌اند


دهقان‌نسب درباره حضور خود در سینما و تلویزیون ادامه داد: متاسفانه از هیچ کدام از این دو مدیوم خبر ندارم، شاید سینما و تلویزیون من و امثال من را فراموش کرده‌اند. به هر حال چون پیشنهاد برای بازی در هیچ فیلم و سریالی ندارم، در سینما و تلویزیون کم‌کارتر از قبل شده‌ام.


وی گفت: زمانی محور داستان‌های تلویزیونی و یا سینمایی جوان‌ها بودند که این گرایش بیشتر به دلیل علاقه مخاطب به مسائل روز جوانان بود. همین مسئله سبب شد تا بازیگران جوان به روی صحنه آمده و در فیلم‌ها و سریال های مختلف حضور داشته باشند، اما طی دو سال گذشته با اینکه مخاطب به دنبال مضمون‌های جدیدی در فیلم‌ها و سریال‌ها است ولی باز هم به امثال من نقشی نمی‌رسد.


نقش‌ها به افراد خاص می‌رسد


بازیگر فیلم “شب واقعه” درباره دلیل چنین اتفاقی بیان کرد: هرچند روند داستانی فیلم‌ها و سریال‌ها تغییر کرده اما این طور به نظر می‌رسد که فیلمنامه‌ها به سمت و سویی می‌رود که کمتر نقشی برای بازیگرانی مثل ما نوشته می شود، اگر هم نقشی هست بیشتر برای افراد خاص بوده و نقش ها بین بازیگران تقسیم نمی شود.


دهقان‌نسب با اشاره به اینکه اگر برنامه‌ریزی درستی در بازی گرفتن از هنرمندان وجود داشته باشد، هر بازیگر در طول سال یک یا دو کار برای بازی دارد، گفت: اما نگاهی کوتاه به اسامی بازیگران در فیلم‌ها و سریال ها نشان می دهد که بازیگران بیشتر رفاقتی و دوستانه انتخاب می شوند. به عنوان مثال تا سه سال پیش هر سال بین 15 تا 20 پیشنهاد کار در سینما و یا تلویزیون داشتم، اما حالا این طور نیست. البته در طول سال ممکن است 2 یا 3 پیشنهاد کاری داشته باشم اما به دلیل فیلمنامه های ضعیف ترجیح می دهم که در آنها بازی نکنم.


بازی نکنم مریض می‌شوم


وی ادامه داد: این روزها ترجیح می دهم که بیشتر در تئاتر حضور داشته باشم، هرچند فعالیت در این هنر از نظر اقتصادی چندان دلگرم‌کننده نیست، اما من نمی توانم بیکار بمانم، اگر بازی نکنم مریض می شوم. خوشبختانه طی دو سال گذشته فرصتی برای من پیش آمده تا دوباره به سمت خانه اول خود یعنی تئاتر بروم و فعالیت تئاتری خود را افزایش دهم.


بازیگر سریال “در پناه تو” در پایان گفت: هرچند فعالیت سینمایی و تلویزیونی من نسبت به سال های گذشته کمرنگ شده، اما این به آن معنا نیست که هر نمایشی را بازی کنم، بلکه نمایش هایی را انتخاب می کنم که حرفی برای گفتن داشته باشد. این روزها تنها کار من تئاتر، تماشای فیلم و کتاب خواندن است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …