گروه‌های سرود مدارس جان دوباره می‌گیرند/تولید آثار موسیقایی ویژه رمضان


حسین دلاوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: تعداد زیادی از گروه‌های فعال فرهنگی مساجد زیرمجموعه مدیریتی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند به همین منظور با تعاملات و مذاکراتی که با این نهاد طی ماه‌های گذشته داشتیم تفاهم‌هایی انجام گرفته که براساس آن ظرفیت موجود در بخش سرود گروه‌های فرهنگی مساجد بررسی و ساز و کارهای آموزشی و محتوایی برای آنها جهت اجرای آثار موسیقایی مرتبط با فعالیت‌های خانه سرود انقلاب اسلامی ارائه شود.


وی گفت: یکی از مباحث مهمی که کارشناسان عرصه موسیقی در حوزه سرود به آن توجه ویژه‌ای داشتند نقاط ضعفی بود که در محتوای سرودها و آثار تولید شده هنرمندان نوجوان در مساجد وجود دارد. دسترسی نداشتن به ملودی‌های خوب، اجرای سرودهای تکراری که آهنگ و ترانه آن در سایت های اینترنتی وجود دارد و اشعار بی کیفیت از جمله نکاتی است که در این حوزه می توان به آن اشاره کرد. بنابراین ما طی ماههای گذشته تلاش خود را انجام دادیم تا برای جهت‌دار کردن و ارائه ساز و کارهایی مناسب در مسیر پیشرفت کارهای موسیقایی، دبیرخانه سرود شهر تهران را راه‌اندازی کنیم که این امر تا به امروز توانسته در یک جریان تاثیرگذار فعالیت‌های خوبی را انجام دهد.


مدیر خانه سرود انقلاب اسلامی با اشاره به مشارکتی بودن فعالیت‌های دبیرخانه سرود شهر تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به همکاری های خوب نهادهایی چون وزارت آموزش و پرورش، انجمن های اسلامی، نیروی مقاومت بسیج و مدارس و مساجد تعداد زیادی از گروه‌های سرود این مراکز شناسایی شدند و قرار بر این است که برای این گروه‌ها شناسنامه‌هایی صادر شود که بتوان بر اساس کیفیت فعالیت‌ها آنها را گروه‌بندی و سازماندهی کرد و در جهت اجرا و تولید آثار با کیفیت گام‌هایی را برداریم.


دلاوری تصریح کرد: مقوله سرود یکی از مهم‌ترین فعالیتهای هنری در زمینه های تربیتی و پرورشی است که در همان سنین نوجوانیِ فرد، می‌تواند او را با بسیاری از مولفه های رفتاری و اجتماعی آشنا کند. بنابراین تمام تلاش خانه سرود انقلاب اسلامی این است که با سازماندهی و ساماندهی گروه‌های سرود گام هایی را برای اعتلای سرود در جهت اهداف انقلاب اسلامی بردارد.


وی در بخش پایانی صحبتهایش با اشاره به فعالیت‌های خانه سرود انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان گفت: آثار ویژه‌ای داریم که مهم‌ترین آنها به تولید چند اثر ویژه میلاد امام حسن مجتبی (ع) و شب‌های قدر برمی‌گردد که به زودی اطلاعات کامل را در اختیار رسانه ها قرار خواهیم داد. ضمن اینکه با توجه به تمرکز بیشتر مردم روی مساجد در ایام ماه رمضان، تصمیم داریم فعالیت‌هایی را نیز در زمینه تولید سرود ویژه این ماه توسط گروه‌های سرود مساجد انجام دهیم که جزییات این طرح نیز به زودی اعلام می شود.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …