ایرانگرد نیوز

اکران عیدفطر به “استرداد” نرسید/ بهترین فیلم فجر نیمه آبان می‌آید


محسن علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سرنوشت اکران فیلم “استرداد” که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر جوایز زیادی را از آن خود کرد، گفت: در ابتدا قرار بود یک دفتر پخش که ترجیح می‌دهم نام آن را اعلام نکنم، فیلم را اکران کند که به دلیل بی‌برنامگی فرصت عید فطر را از دست دادیم. با برنامه‌ریزی‌های مجدد در نهایت قرار شده است “استرداد” در برنامه سوم عید فطر در گروه سینمایی آفریقا روی پرده برود.


وی با اشاره به اینکه اکران سوم عید فطر بعد از دهه اول محرم و در اواسط آبان ماه خواهد بود، توضیح داد: عید فطر زمان بهتری برای اکران “استرداد” بود زیرا قطعا با مخاطبان بیشتری روبه‌رو می‌شد. البته فارابی می توانست این برنامه را برای فیلم که از تولیدات خودش است در نظر بگیرد. به هر حال ما به “فرزند چهارم” هم که قرار است عید فطر اکران شود احترام می‌گذاریم اما بهتر است فارابی برای فیلم‌هایی که با پول بیت‌المال ساخته می‌شوند اکران مناسب‌تری در نظر بگیرد.


علی اکبری در پایان درباره آثار جدیدی که قصد تولید آنها را دارد، گفت: با توجه به تجربه‌هایی که در زمینه فیلم‌ها و مجموعه های تاریخی کسب کرده ام، فکر می‌کنم بهتر است در همین زمینه فعالیتم را ادامه دهم. هم اکنون فیلمنامه‌ای درباره کوروش کبیر دارم که جلیل عرفان‌منش آن را در دهه هفتاد نوشته است و من حدود 5 سال پیش آن را خریداری کردم. این فیلم هیچ ارتباطی با پروژه هایی که قرار است در این ارتباط ساخته شود، ندارد.


“استرداد” با بازی حمید فرخ نژاد، فرهاد قائمیان و…. به موضوع غرامت جنگی می‌پردازد که قرار بود توسط انگلستان، آمریکا و شوروی برای جنگ جهانی دوم به ایران داده شود و مربوط به مقطع زمانی ۱۳۳۲ است. این فیلم یک درام تاریخی درباره وقایع جنگ جهانی دوم و مسائلی است که پای نیروهای متحدین و متفقین را به ایران باز کرد.


 


 


 

خروج از نسخه موبایل