اعتراض بازیگر “ایستگاه فروتویل” به حکم نژادپرستانه یک دادگاه


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، این بازیگر سینما که قبلا در فیلم “ایستگاه فروتویل” نقش پسری بازی کرده است که قربانی رفتار نژادپرستانه می‌شود، به شدت به حکم این دادگاه مبنی بر بی‌گناه بودن مردی به نام زیمرمن که با شلیک گلوله پسر سیاهپوستی را به قتل رسانده است، اعتراض کرد.


این بازیگر سیاه‌پوست در سایت شخصی‌اش نوشت: این حکم قلب آدم را به درد می‌آورد. متاسفم که دادگاه رای بر برائت زیمرمن داد. این حکم مرا درهم شکست. من فکر می‌کنم فیلم “ایستگاه فروتویل” خیلی معنا دارد، چون این ماجرا تکرار و تکرار می شود. ما باید یاد بگیریم که چگونه با یکدیگر رفتار کنیم و قضاوت کردن درباره یکدیگر را به این دلیل که متفاوت هستیم، متوقف کنیم. این فقط مربوط به سیاه و سفید بودن نیست، این یک مساله انسانی است.


فیلم “ایستگاه فروتویل” درباره آخرین روز زندگی یک پسر 22 ساله به نام اسکار گرانت است که مایکل بی‌.جردن در نقش او ظاهر شده است. او مرد غیرمسلحی بود که یک روز در سال 2009، یک افسر پلیس نیویورک به دلیلی نامعلوم به وی شلیک کرد و او را کشت.


فیلم “ایستگاه فروتویل” یک درام مبتنی بر رویدادی واقعی است که برنده جایزه جشنواره ساندنس هم شد. این فیلم در بخش نوعی نگاه جشنواره کن هم به نمایش درآمد.


این فیلم 90 دقیقه ای ساخته ریان کوگلر کارگردان آمریکایی است و ملانی دیاز، مایکل بی جردن و امتاویا اسپنسر در آن بازی کرده‌اند.


همین ماجرا به تازگی برای پسر جوانی سیاه‌پوست هم در دنیای واقعی اتفاق افتاد که دیروز دادگاهی برای بررسی جرم و محکومیت قاتل او تشکیل شد. اما در این دادگاه که برای بررسی جرم این مرد آمریکایی اسپانیایی‌تبار برگزار شد، قاضی ها به اتفاق آرا حکم بر بی‌گناه بودن زیمرمن که به یک پسر سیاهپوست 17 ساله غیرمسلح شلیک کرده بود، دادند. این مرد نژادپرست به دلیل این که این پسر اطراف خانه‌اش راه می‌ر

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …