تعطیلی تالار مولوی هر روز به یک بهانه/ گرفتن موش که کار سختی نیست


علیخانی که در دوره سرپرستی جهاد دانشگاهی بر تالار مولوی در این مکان تئاتری فعالیت می‌کرد درباره وضعیت پیش‌آمده برای تالار مولوی و تعطیلی آن به دلیل بحرانی شدن وضعیت ایمنی آن به خبرنگار مهر گفت: از سال 64 که به صورت پاره‌وقت در تالار مولوی حضور داشتم تا سال 89 که مدیریت و سرپرستی تالار از جهاد دانشگاهی گرفته و به دانشگاه تهران سپرده شد، هیچگاه به دلیل تزریق نشدن پول، خورده شدن سیم‌های برق توسط موش‌ها و وضعیت بحرانی امنیت، این مکان تئاتری تعطیل نشد. در آن دوره اگر قرار بود کاری هم در تالار انجام شود یا اتفاقی ناگهانی رخ می‌داد بدون اینکه فعالیت‌های نمایشی تعطیل شود اقدامات انجام می‌شد.


مدیر اجرایی اسبق تالار مولوی با اشاره به انجام فعالیت‌ها و اجراهای حرفه‌ای اعم از اجرای هنرمندان باسابقه و مطرح تا اجرای گروه‌های تئاتر دانشگاهی در این فضای تئاتری یادآور شد: از سال 51 که تالار مولوی راه‌اندازی شد تا سال 83 که تمام فعالیت‌های حرفه‌ای در آن انجام می‌شد هیچ اقدامی برای تعویض سیم‌کشی و کابل‌کشی تالار نشده بود. در سال 84 و در زمان مدیریت محمد مختاری سیم‌کشی و کابل‌کشی تالار مولوی تعویض و نو شد.


وی تعطیلی پیاپی تالار مولوی را در دو سال اخیر عجیب دانست و تأکید کرد: نمی‌دانم چرا از وقتی دانشگاه تهران سرپرستی تالار مولوی را عهده‌دار شده است به دلایل مختلف نظیر عدم تزریق پول از سوی مرکز هنرهای نمایشی و امکانات فرسوده فعالیت تالار تعطیل می‌شود. این وضعیت برای من تعجب‌آور است.


علیخانی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر جویده شدن سیم‌های برق تالار مولوی توسط موش‌ها و اخلالی که در اجرای اثری نمایشی ایجاد کرد با کمدی دانستن این اتفاق یادآور شد: در زمانی که ما در تالار مولوی بودیم هیچ موشی در تالار وجود نداشت و تنها دو گربه در محیط پیرامون تالار بود که راه ورودشان بسته شده بود. احتمالا فردی مغرض موش‌ها را به تالار مولوی آورده و در آنجا رها کرده تا در برنامه ریزی و فعالیت این فضای تئاتری خللی وارد کند و مهار کردن این موش‌ها نیز کار بسیار سختی است!


طی روزهای اخیر و اخباری که از سوی مدیریت تالار مولوی منتشر شده این مکان تئاتری به دلیل بحرانی شدن وضعیت ایمنی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …