ساختمان خانه سینما پلمپ شد/ حضور اهالی سینما مقابل این نهاد صنفی


به گزارش خبرنگار مهر، ساختمان خانه سینما شب گذشته 24 تیر ماه پلمپ شد. فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما با تایید این خبر درباره اتفاقات شب گذشته به خبرنگار مهر گفت: به در خانه سینما پلمپ زده شده است و چند نفر از نمایندگان ارشاد در خانه سینما حضور یافتند.


این در حالی است که پیش از این حتی در زمان بسته شدن خانه سینما و خبر انحلال آن تا کنون هیچ پلمپی به این در نصب نشده بود و فقط فعالیتی در آن صورت نمی گرفت.


پیش از این حبیب الله کاسه ساز رئیس هیات مدیره خانه سینما شماره 2 نیز عنوان کرده بود که قرار است به زودی فعالیت خود را در ساختمان واقع در کوچه سمنان ادامه دهند.


فرهاد توحیدی، مازیار میری، محمدمهدی عسگرپور، همایون اسعدیان، سیروس الوند، حسن برزیده، غلامرضا موسوی، بیژن میرباقری، محمدعلی طالبی، نازنین مفخم، محمدرضا مویینی، امیر اثباتی، رضا کیانیان، امیرشهاب رضویان، رویا تیموریان، مسعود رایگان، پیروز کلانتری، سیامک شایقی، حبیب رضایی و .. هنرمندان حاضر در محل هستند. همچنین جمال شورجه از اعضای کمیته هفت نفره تدوین اساسنامه خانه سینما نیز در جمع حاضر شده است.


این حرکت سینماگران خودجوش است و قرارست به زودی نماینده ارشاد مقابل درب خانه سینما حاضر شوند. در حال حاضر پلیس نیز مقابل خانه سینما حاضر شده است.


در حال حاضر هیات مدیر خانه سینما در حال آمدن به سمت ساختمان خانه سینما هستند تا درباره فک پلمپ و رفتن داخل ساختمان و مستقر شدن در آن تصمیم بگیرند. البته هیات مدیره خانه سینما نیز در خیابان سمنان مشغول مذاکره برای نحوه واکنش در برابر این اتفاق هستند.


توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما در حال حاضر مشغول سخنرانی برای حاضران است. وی صحبت‌هایش را با ارائه گزارشی از وضعیت پرونده خانه سینما در چند سال گذشته آغاز کرده است.


در حال حاضر توحیدی اشاره کرد که وزیر ارشاد دستور داده است که ساختمان خانه سینما و اموال آن در اختیار خانه سینما 2 و هیات مدیره آن باشد تا این اموال و ساختمان در اختیار افرادی باشد که جزو اصنافی هستند که بعد از بسته شدن خانه سینما تشکیل شده‌اند.


وی افزود: دیروز خانه سینما توسط وزارت ارشاد پلمپ شد. ما به پلیس 110 زنگ زدیم چراکه این یک تصرف است. در حالیکه ساختمان پلمپ بود ولی مسئولات وزارت ارشاد داخل ساختمان بودند. تا آنجا که ما می دانیم جز مرجع قضایی هیچ مرجع دیگری حق پلمپ اماکن را ندارد و این یک تصرف غیرقانونی است.


توحیدی همچنین اشاره کرد همین الان به تفاهمی با شورجه رسیده‌اند که به زودی شورجه آن را اعلام می‌کند.  ویالبته گله کرد: ما تا امروز با هر کسی به تفاهم رسیدیم او زیر حرفش زد ولی ما به شورجه اعتماد داریم.


بعد از حرف‌های توحیدی حاضران اعتراض کردند که چرا باید با شورجه به تفاهم رسید که توحیدی توضیح داد: شورجه عضو گروه سه نفره ناظران است و باید مسیر حل اختلافات خانه سینما از طریق مذاکرات پیش برود.


شورجه نیز در سخنانی گفت: از صمیم قلب می گویم که شما همه دوستان و همکاران من هستید و من متاسفم که چنین شرایطی پیش آمده است و از این مساله راضی نیستم اما شرایط خوبی نیست که همه به کف خیابان آمده اند تا مساله را اینگونه حل کنند.


وی افزود: در حال حاضر مساله گرفتن ساختمان خانه سینما توسط هیات مدیره جدید را منتفی می کنیم. سعی می کنیم طی چند روز آینده جلسه ای با شمقدری داشته باشیم تا بدانیم چه کاری باید انجام شود.


توحیدی نیز در ادامه گفت: عظیمی میرآبادی اعلام کرده که تشکیل مجمع عمومی در 6 مرداد غیرقانونی است. این در حالی است که وی به عنوان یک مقام مسئول حرف خود را پس بگیرد.


حاضران اعلام کردند که مذاکرات باید با همه افراد در حیاط خانه سینما انجام شود و ما حمایت خود را از هیات مدیره فعلی اعلام می کنیم. در ادامه از شورجه خواستند که در خانه سینما فک پلمپ شود که شورجه گفت: این مساله دست من نیست و من تنها نماینده هیات ناظران هستم.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …