مجمع‌عمومی حتما 6 مرداد برگزار می‌‌شود/ شمقدری گروگان عده‌ای تندرو است


به گزارش خبرنگار مهر، نشست روسای صنوف خانه سینما در ساختمان شماره دو این نهاد صنفی به پایان رسید.


فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما در این نشست با بیان این مطلب که فکر می کنم شمقدری گروگان یک عده تندرو شده که مقصودی جز به هم ریختن فضای امن سینمایی ایران ندارند، گفت: این گروه از تندروها با اصل سینما مشکل دارند و شمقدری که در دستان این گروه گروگان است نمی تواند از این جمع خارج شود و به همین دلیل رفتار تناقض‌آمیزی را از خود بروز می‌دهد. به عنوان مثال یکشنبه پیش جلسه‌ای با سازمان سینمایی داشتیم که شمقدری بعد از آن با خبرگزاری مهر مصاحبه‌ای کرده و گفته است مساله خانه سینما حل شده و ما کاری با آن نداریم اما فردای آن روز طی مصاحبه دیگری اعلام کرده که خانه سینما باید پلمپ شود.


وی با اشاره به جلسه امروز اعضای خانه سینما گفت: روسای صنوف معتقدند که دستور وزیر ارشاد برای پلمپ خانه سینما در کوچه سمنان خیابان بهار، متاسفانه دستور قانونی نیست چرا که به موجب اساسنامه این تشکل صنفی،‌ وزیر ارشاد زمانی می‌تواند چنین دستوری صادر کند که خانه سینما منحل شده باشد و در آن صورت است که تمام اموال و اماکن خانه در اختیار وزیر ارشاد قرار خواهد گرفت در حالیکه طبق آخرین وضعیت حقوقی و قضایی خانه سینما منحل نشده است. به همین دلیل ما قطعا شکایت خواهیم کرد و کوشش می‌کنیم مساله را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنیم. در حال حاضر مشاور حقوقی خانه سینما کار خود را برای به ثمر رسیدن این موضوع آغاز کرده است.


توحیدی ادامه داد: تا دقایقی دیگر اطلاعیه ای از سوی خانه سینما منتشر خواهد شد که شرح ماوقع ماجرای پلمپ خانه سینما در شب گذشته را به اطلاع افکار عمومی می رسانیم و در این بیانیه تاکید می کنیم که موضوع پلمپ خانه سینما از طریق قانونی پیگیری خواهد شد.


سخنگوی خانه سینما در پاسخ به این پرسش که تجمع صبح روز پنجشنبه 27 تیرماه در جلوی درب خانه سینما تصمیم هیات مدیره این خانه است، گفت: این تجمع تصمیم روسای اصناف است و هر کدام از ما کار خود را برای بازگشایی خانه سینما انجام می دهیم اما از طریق قانونی مساله را پیگیری می کنیم.


وی درباره هیات مدیره خانه اصناف سینمای ایران که با نام خانه سینما 2 شناخته می‌شود، گفت: ما هیات مدیره جدید را به رسمیت نمی‌شناسیم و تنها اسنادی که بر مبنای مجمع عمومی به ثبت رسیده است، قبول می کنیم اما از نظر ما انتخاب هیات مدیره جدید مخدوش و دچار شبهه است. در حال حاضر به دنبال پیگیری برگزاری مجمع عمومی خانه سینما در روز ششم مرداد هستیم تا در این مجمع تمامی اصناف حضور پیدا کرده و مجمع را بر مبنای تصویب اساسنامه جدید خانه سینما برگزار کنیم. زمانی اساسنامه جدید مصوب شود مجمع عمومی بعدی خانه سینما بر مبنای انتخابات هیات مدیره جدید برگزار می شود.


توحیدی با اشاره به مصاحبه جواد شمقدری با یکی از رسانه ها گفت: رئیس سازمان سینمایی در مصاحبه ای بیان کرده که ساختمان خانه سینما از 9 ماه پیش پلمپ شده است اما این خانه هیچگاه پلمپ نبوده و فعالیت آن به تشخیص هیات مدیره خانه سینما و به احترام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعطیل شده است،  اما شب گذشته خانه سینما به طور غیرقانونی پلمپ شده است این در حالی است که وزارت ارشاد حق پلمپ اماکن را نداشته و این کار توسط قوه قضاییه صورت می گیرد به همین دلیل ما شکایت خواهیم کرد.


وی گفت: تمام اصنافی که توسط وزارت ارشاد قانونی شده‌اند و در خانه سینما نیز عضو هستند همچنان عضو خانه سینما بوده و می توانند در مجمع عمومی شرکت کنند. تنها دو صنف کانون فیلمنامه نویسان و کانون دستیاران فیلمبردار عضو خانه سینما نیستند. این دو صنف باید مجمع عمومی خود را برگزار کنند و بعد از انتخاب شورای مرکزی در مجمع عمومی خانه سینما حضور داشته باشند چرا که در این مجمع تنها اعضای خانه سینما حق شرکت دارند.


سخنگوی خانه سینما ادامه داد: تعدادی صنف در دوره تعطیلی خانه سینما شکل گرفتند که از آن جمله می توان به صنف مدیران آموزشگاه‌های سینمایی اشاره کرد. این صنف ها عضو خانه سینما نبوده و نمی توانند در مجمع عمومی حضور پیدا کنند. ما به هیچ وجه چیزی به نام هیات مدیره جدید خانه سینما نمی‌شناسیم و در ضرب العجل 48 ساعته تمام تلاشمان را می کنیم که امکان برگزاری مجمع عمومی 6 مرداد ماه را فراهم کنیم.


وی در پایان با اشاره به دوگانگی صحبت‌های جمال شورجه یکی از اعضای هیات نظارت گفت: صبح امروز شورجه جلوی خانه سینما اعلام کرد ما تلاش می‌کنیم خانه سینما را باز کنیم و آن را در اختیار هیات مدیره قرار دهیم همان زمان از او پرسیدیم کدام هیات مدیره؟ و او لبخند زد که چه فرقی می کند اما لحظاتی پیش شورجه با خبرگزاری فارس مصاحبه کرده و گفته است که مجمع عمومی خانه سینما که در روز ششم مرداد برگزار خواهد شد غیر قانونی است. وی به عنوان ناظر از سوی وزارت ارشاد دو حرف متناقض زده که قابل قبول نیست.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …