تقدیر از منتخبان برنامه‌های انتخاباتی سیما/ مناظره‌ها 65 میلیون مخاطب داشتند


به گزارش خبرگزاری مهر، عصر روز گذشته سه شنبه 25 تیر در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین گلپایگانی رییس‌ دفتر مقام معظم رهبری، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، حسن تقدس نژاد معاون اداری مالی صدا و سیما، علی دارابی معاون سیما و جمعی از مدیران و برنامه سازان رسانه ملی از دست‌‌اندرکاران و برنامه‌سازان برتر برنامه‌های انتخاباتی سیما قدردانی شد.


رقم خوردن حضور میلونی مردم در سایه فعالیت رسانه ملی

 

کدخدایی در این مراسم در سخنانی با قدردانی از تلاش‌های رسانه ملی حضور میلیونی مردم در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را حاصل تلاش خالصانه همکاران این رسانه دانست.


وی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون تبلیغات و انتخابات در نظام جمهوری اسلامی افزود: تبلیغات تلویزیونی در این دوره از انتخابات علاوه بر ایجاد زمینه‌های خوب برای بیان نظرات و برنامه‌های نامزدها از صرف هزینه‌های میلیاردی تبلیغات نیز جلوگیری کرد و این مسئله در شرایط کنونی کشور صرفه‌جویی عظیمی برای اقتصاد کشور به همراه داشت.



کدخدایی با قدردانی از کارکنان، کارشناسان، خبرنگاران و مدیران رسانه ملی به خصوص در معاونت سیما یادآور شد: شما در عرف و رویه سیاسی کشور تحولی عظیم به وجود آوردید. شما حماسه بزرگ سیاسی که مدنظر مقام معظم رهبری بود را رقم زدید. تلاش شما به گونه‌ای بود که مقام عظمی ولایت با تعابیری ظریف از آن یاد کردند و در پیامشان به طور اخص از رسانه ملی قدردانی فرمودند.


بی طرف دانستن رسانه ملی در انتخابات توسط بیش از 85 درصد مردم


معاون سیما نیز در بخشی از این مراسم با تاکید بر اینکه رسانه ملی با برنامه ریزی حرفه‌ای و هدفمند تبلیغات پر زرق و برق در انتخابات ریاست جمهوری را به حاشیه راند، گفت: فقط در روز انتخابات قریب به 10000 نفر در کل کشور درگیر برنامه‌های انتخاباتی رسانه ملی بودند.


وی افزود: طبیعتاً آنچه که برای همه ما، هم ذخیره آخرت است و هم بسیار خوشحال کننده تقدیر به سزایی است که رهبر معظم انقلاب از رسانه ملی داشتند و بار دیگر کارنامه رسانه ملی را مورد تائید قرار دادند و این بزرگ‌ترین افتخار برای رسانه ملی است.


دارابی با بیان اینکه انتخابات 92 حساسیت‌ها و اهمیت خاص خودش را داشت، تصریح کرد: عزم و تلاش رسانه ملی بر این بود که با برنامه‌های جدید مشارکت و حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای را دنبال کند تا حماسه سیاسی مد نظر رهبر معظم انقلاب رقم بخورد.


وی افزود: از سوی دیگر موضوع رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای را پیش رو داشتیم تا هم بتوانیم برنامه‌های آنها را خنثی و هم در این زمینه روشنگری کنیم.


معاون سیما در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه طبق نظرسنجی‌ها بیش از 85 درصد مردم رسانه ملی را در انتخابات 92 بی طرف دانستند، یادآور شد: رسانه ملی باید تلاش می‌کرد که با افزایش کمی و کیفی برنامه‌های انتخاباتی، فضای شادی، نشاط و امید را در رسانه حفظ کند؛ باید می‌توانستیم در کنار برنامه‌های معمولی که وجود داشت، به گونه‌ای مدیریت کنیم که برنامه‌های صدا و سیما طراوت خودش را حفظ و فضای ویژه‌ای را برای برنامه‌های انتخاباتی فراهم کند.


مخاطب 65 میلیون نفری مناظره‌ها


دارابی همچنین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، با مناظره هایی روبرو بودیم که باید بر پایه اخلاق، قانون و برنامه بود تا قدرت تمیز به مردم بدهد، بر اساس نظرسنجی بیش از 65 میلیون نفر از مردم مناظره‌های انتخاباتی را مشاهده کردند که این رکورد بزرگی بود.


وی گفت: رسانه ملی از زمستان 91 برنامه انتخاباتی خودش را آغاز کرد و این برنامه‌ها با شیب ملایمی تدوین شدند، ما در کنار انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها را هم در پیش داشتیم که باید به آن هم توجه می‌کردیم.


معاون سیما در ادامه سخنانش با یادآوری اینکه در معاونت سیما می‌بایست برنامه‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کردیم که هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی ارتقاء یابند، تأکید کرد: رسانه ملی با برنامه ریزی حرفه‌ای، هنرمندانه و هدفمند تبلیغات پر زرق و برق در انتخابات ریاست جمهوری را به حاشیه راند و نشان داد که باید مردم به انتخاب درستی برسند.



به گفته وی، در کنار این برنامه‌ها ، برنامه دیگری که امسال در رسانه ملی و به طور مشخص در سیما پخش شد، برگزاری گفتگوها با حضور نمایندگان کاندیداها در بخش‌های مختلف بود که حجم قابل توجهی به برنامه‌های انتخاباتی اضافه کرد.


دارابی ادامه داد: از ساعت 18 تا 24 هر شب یک شبکه مجازی انتخابات در تلویزیون طراحی کرده بودیم که در همه شبکه‌ها، هر ساعتی مردم قادر بودند برنامه‌های انتخاباتی را مشاهده کنند.


وی همچنین گفت: یکی از موضوعات مهم در مسئله انتخابات این بود که همکاری بایسته‌ای میان رسانه ملی و نهادهای مختلف مانند وزارت کشور و هیات‌های اجرایی و … ، در بهترین سطح وجود داشت و دنبال می‌شد.


عدالت تصویری تلویزیون


معاون سیما تاکید کرد: ما تلاش کردیم عدالت را به معنای واقعی اجرا کنیم از عدالت در نگاه‌ها و فرصت‌هایی که باید به نامزدها داده می‌شد تا عدالت در نگاه دوربین‌ها یا به عبارتی عدالت تصویری.  


دارابی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه تلاش کردیم بسیاری از برنامه‌های گفتگو محورمان را با رویکرد انتخاباتی دنبال کنیم، به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و گفت: سعی کردیم برنامه‌هایی مانند “پایش”، “دیروز، امروز و فردا ” و “ثریا ” در ماه‌های منتهی به انتخابات، جهت‌گیری های انتخاباتی پیدا کنند.


معاون سیما در خاتمه تاکید کرد: فقط در روز انتخابات یعنی 24 خرداد ماه بیش از 2000 نفر در معاونت سیما درگیر برنامه‌های انتخاباتی بودند و در کل کشور هم قریب به 10000 نفر درگیر برنامه‌های انتخاباتی بودند تا حضور حماسی مردم را از قاب تلویزیون انعکاس دهند.



در ادامه برگزیدگان برتر برنامه‌های انتخاباتی به تفکیک شبکه‌ها این چنین معرفی شدند:


شبکه یک سیما؛


برنامه ترکیبی “پایش”؛ تهیه کننده، مجری و مدیر گروه؛ محسن تربیت دوست؛ مرتضی حیدری و سید امیر سیاح.


فیلم تلویزیونی “صندلی چهار ساله”؛ تهیه‌کننده و کارگردان، محمد یاوری و محسن توکلی.


مستند “سراج”؛ تهیه کننده و مدیر گروه؛ حسین سبطی و حبیب الله والی نژاد.


مجید بهرامی تهیه کننده برنامه گزارشی “پلاک یک”.


مدیر کل پخش شبکه یک سیما؛ رضا مصداقی بهار.


شبکه دو سیما؛


برنامه گفتگو محور “فرش قرمز”، تهیه‌کننده و مدیرگروه، پیام ابراهیم پور و مهدی آذرمکان.


تهیه کننده برنامه “لشگر توفیق” محمد حسین خوش بیان.


شبکه سه سیما؛


تهیه کننده، مجری و مدیر گروه برنامه “عشق من ایران من”، علی زاهدی، یوسف جمشیدی، احسان شیعه (پخش شبکه) و محمدرضا حسینیان.


تهیه‌کننده، مجری و مدیر گروه برنامه گفتگو محور “دیروز امروز فردا”، محمد صراف، محمد حسین رنجبران و سید فضل الله شریعت پناهی.


تهیه‌کننده و مدیر گروه مستند “منطقه آزاد”، مصطفی پورحامدی و سید فضل الله شریعت پناهی.


تهیه کننده، مجری و مدیر گروه برنامه مناظره “رخصت”، مهدی هاشمی، جواد خیابانی و حسین آقا زمانی.


احسان شیعه مدیر پخش شبکه سه در روز انتخابات.


شبکه تهران سیما؛


تهیه‌کننده، مدیر گروه برنامه ترکیبی “تهران 20″، حسن میر بهاء و ناصر کریمان و مجریان برنامه مازیار ناظمی و بهروز تشکر.


مجید هاشمی فرا، مدیر پخش شبکه تهران در روز انتخابات.


مرکز پویانمایی صبا؛


تهیه‌کننده و کارگردان و طراح وله‌های انتخاباتی امیرحسن سحرخیز و وحید عطایی.


مرکز فرهنگی هنری اوج؛


خردمند تهیه‌کننده برنامه وله “اثر انگشت”.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …