ایرانگرد نیوز

ساختمان خانه سینما فعلا تحویل هیچ‌کس نمی‌شود/ 6 مرداد نباید مجمعی برگزار شود


جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که تا زمان برگزاری مجمع عمومی خانه سینما، ساختمان شماره یک خانه سینما تحویل هیئت مدیره خانه اصناف سینمای ایران نمی‌شود، گفت: طبق صحبت‌های تلفنی که شب گذشته و صبح امروز با فرهاد توحیدی و پرویز پرستویی داشتیم قرار شد تا هیئت مدیره فعلی خانه سینما به ساختمان شماره دو بروند و با حضور وکلای خانه سینما و سازمان سینمایی برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده با حضور همه صنوف قانونی به توافق برسند. در حال حاضر فقط بحث زمان‌بندی برای برگزاری این جلسه مانده که زمان برگزاری جلسه با پیشنهاد دوستان مشخص می شود.


وی در پاسخ به این سوال که سینماگران می خواهند بدانند چگونه می توان به حرف های رئیس سازمان سینمایی برای بازگشایی خانه سینما اعتماد کرد؟ توضیح داد: قرار بود روز سه‌شنبه درب خانه سینما باز شود اما عده ای از سینماگران اجازه بازگشایی خانه سینما را ندارند. ما تنها به دنبال باز شدن قانونی خانه سینما هستیم.


در فرآیند قانونی هر کسی را خواستند رئیس هیات مدیره کنند


شمقدری در پاسخ به این که اکثریت اعضای خانه سینما تمایلی به مدیریت کاسه‌ساز ندارند، گفت: اگر اینگونه است در مجمع عمومی شخص دیگری را به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب کنند. مهم نیست که چه کسی به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب شود مهم فرایند قانونی این انتخاب است.


رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این که مجمع عمومی روز 6 مرداد برگزار می شود یا نه گفت: بعید می دانم که این مجمع در روز 6 مرداد برگزار شود چراکه شش مرداد مصادف با ضربت خوردن حضرت علی (ع) است و هیچ جلسه ای نباید برگزار شود.


وی درباره حضور خود در جلسه ای که قرار است امروز با حضور هیئت مدیره خانه سینما در ساختمان شماره دو برگزار شود گفت: اگر نیازی باشد من هم در این جلسه شرکت می کنم.

خروج از نسخه موبایل