ایرانگرد نیوز

آغاز صيد ماهي قزل‌آلا در درياچه لار



اسماعيل ميرانزاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس از آغاز صيد ماهي قزل آلا در درياچه لار واقع در پارک ملي لار خبر داد.

فرمانده يگان حفاظت محيط زيست استان تهران اظهار داشت: تا کنون تعدادي از پروانه‌هاي صيد ماهي در اين درياچه به فروش رسيده است.

وي ابراز داشت: متقاضيان از پاسگاه محيط باني دليچاي، پروانه ماهيگيري را اخذ و يک ساعت پس از طلوع آفتاب اقدام به ماهي‌گيري در اين درياچه کردند.

وي با بيان اينکه سقف فروش پروانه صيد ماهي در سال جاري برابر 3000 پروانه است، بيان داشت: طي هماهنگي‌هايي که با سازمان محيط زيست انجام شده است، ثبت 3000 پروانه برداشت از سد لار در نظر گرفته شده است.

ميرانزاده با بيان اينکه اين پروانه به مدت يک روز اعتبار دارد و مبلغ هر فقره پروانه برابر 10 هزار تومان است، ادامه داد: هر فرد متقاضي به دنبال کسب پروانه صيد ماهي در سد لار مي‌تواند 5 عدد ماهي قزل‌آلا صيد کند.

وي با بيان اينکه صيد ماهي در اين حوزه از يک ساعت بعد از طلوع تا يک ساعت قبل از غروب آفتاب مجاز است، اضافه کرد: افراد مي‌توانند طي اين بازه زماني در ضلع شمالي درياچه لار از دليچاي تا تفرجگاهي با حفظ حريم رودخانه و درياچه در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه به صيادي تفريحي بپردازد.

فرمانده يگان حفاظت محيط زيست استان تهران يادآور شد: چنانچه شخصي مازاد بر پروانه، صيد داشته باشد به عنوان متخلف با آن برخورد مي‌شود.

ميرانزاده متذکر شد: براي صيد ماهي قزل آلا محدوديت‌هاي خاصي داريم که استفاده از هرگونه سموم و مواد منفجره براي صيد ماهي، اقدام به صيد پيش از طلوع و بعد از غروب آفتاب، سنگ‌چين کردن در مسير رودخانه از را شامل مي‌شود.

اين مقام مسئول بيان داشت:‌ صيد ماهي با بيش از يک قلاب ممنوع است و افراد فقط مجاز به استفاده از يک قلاب براي صيد ماهي‌گيري هستند.

ميرانزاده بيان داشت: بر اساس دستورالعمل از 24تيرماه تا 25 شهريور ماه سال جاري امکان صدور پروانه صيد ماهي وجود دارد.

وي متذکر شد: صيادان سعي کنند پسماندي را در رودخانه باقي نگذارند چرا که مشکلاتي را در رژيم غذايي ماهيان ايجاد مي‌کند ضمن آنکه براي صيد ماهي تا آنجايي که ممکن است از طعمه زنده استفاده نکنند.

فرمانده يگان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه افراد در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه مي‌توانند با خريد پروانه‌ صيد، در اين منطقه ماهي‌گيري کنند، اظهار داشت: ورود افراد براي ماهيگيري فقط از محور پلور و دليچاي امکان پذير است.

وي خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سازمان محيط زيست ماهي‌گيري در درياچه سد لار از ضلع شمالي درياچه (از دليچاي و تفرج‌گاهي) امکان پذير خواهد بود.




:: دانلود فایل ضمیمه ()



خروج از نسخه موبایل