تجمعی که دقایقی به تشنج کشید/ ممانعت نیروی‌انتظامی از ورود سینماگران به خانه سینما


به گزارش خبرنگار مهر، تجمع اهالی خانه سینما مقابل ساختمان شماره یک خانه سینما در خیابان سمنان که از صبح امروز پنجشنبه 27 تیرماه آغاز شده است، دقایقی پیش به درگیری منجر شد.


این اتفاق در حالی رخ داد که تعدادی از سینماگران قصد داشتند از در پارکینگ وارد ساختمان شوند ولی این کار آنها با ممانعت نیروی انتظامی مواجه شد. نیروی انتظامی جمعیت را به آرامش دعوت کرده و حفاظت از در خانه سینما را برعهده گرفته است.


از بین سینماگران هم عده‌ای از افرادی که قصد نزدیک شدن به در را ندارند می خواهند که عقب بروند و از رفتارهای خشونت آمیز بپرهیزند. سینماگران به بسته شدن خانه سینما و اتفاقات چند روز گذشته درباره ساختمان خانه سینما نیز معترضند.


نیروی انتظامی از هنرمندان می خواهد که در شان هنر و هنرمند رفتار کنند. سینماگران در پاسخ می گویند که ما امنیت و آرامش را از صبح رعایت کرده بودیم.


اسعدیان از همه می خواهد که مقابل همدیگر قرار نگیرند و به بلوای ایجاد شده دامن نزنند. او از سینماگران می خواهد آرامش خود را حفظ کنند و اجازه ندهند با درگیری حق و حقوقشان ضایع شود.


اسعدیان افزود: ما از نیروی انتظامی تشکر می کنیم و با آنها همکاری می کنیم. عده ای در وزارت ارشاد می خواهند ما را مقابل ریاست جمهوری، قانون، نیروی انتظامی قرار دهند. آنها دائم بیانیه می دهند با خبرگزاری ها مصاحبه می کنند و دقیقه ای بعد همه حرف هایشان را تکذیب می کنند. ما نباید اسیر بازی آنها شویم.



بعد از صحبت‌های وی، سینماگران آرام شده و از نزدیکی در خانه سینما فاصله گرفتند.


———————


با اینکه فضا آرام شده است ولی عده ای از سینماگران شامل مازیار میری، رخشان بنی اعتماد، علیرضا داوودنژاد، رضا کیانیان، حسن پورشیرازی، ابراهیم شیبانی، آناهید آباد با اجازه نیروی انتظامی مقابل در اصلی ساختمان خانه سینما نشستند.


نیروی انتظامی با این پیشنهاد موافقت کرد که آنها اجازه نزدیک شدن افراد را ندهند.


سردار سعید منتظرالمهدی معاون ناجا نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پلیس تا روز یکشنبه از خانه سینما صیانت می کند تا جلسات مشترک بین دو طرف برگزار شود. ما بنا به خواست تعدادی از سینماگران و اتفاقات شب گذشته و امضای اساسنامه، صیانت از خانه سینما را تا روز 30 تیر برعهده می گیریم.


وی با تشکر از همکاری رئیس سازمان سینمایی افزود: توصیه ما به هنرمندان این است که همانند گذشته بر مدار قانون حرکت کنند و به دنبال نقاط مشترک باشند و در فضایی تعاملی گام بردارند.


اصغر فرهادی، مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، رضا کیانیان، بهمن فرمان آرا، رخشان بنی اعتماد، کیومرث پوراحمد، پرویز پرستویی، حسن برزیده، پرویز پورحسینی، غلامرضا موسوی، منوچهر محمدی، الهام پاوه نژاد، سامان مقدم، رویا تیموریان، مسعود رایگان، وحید موساییان، فاطمه گودرزی، مریم بوبانی، همایون ارشادی، حسن پورشیرازی، مهرداد صدیقیان، محمد مهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، همایون اسعدیان، مجتبی راعی، قاسم زارع، حمیرا ریاضی، محمدعلی سجادی، کمال تبریزی، شهرام مکری، مهرداد فرید، ستاره اسکندری، جواد نوروزبیگی،منوچهر شاهسواری، محمد پیرهادی، پگاه آهنگرانی، امیر اثباتی، ابراهیم مختاری، ژاله صامتی، مهدی رحمانی، مهران کاشانی، مجید برزگر، مجتبی میرطهماست، سپیده عبدالوهاب، علیرضا داوودنژاد، رضا داوودنژاد، محسن هاشمی، بیژن امکانیان، صابر ابر، هانیه توسلی، مهرشاد کارخانی، عزیزالله حمیدنژاد، حسین محجوب، علی دهکردی، خسرو دهقان، جعفر دهقان،‌محمدعلی نجفی، بهروز شعیبی، جعفر صانعی مقدم، مهدی فخیم زاده، عزیز ساعتی، پیمان قاسمخانی، سیف‌الله صمدیان، پارسا پیروزفر، بیژن امکانیان، داریوش اسدزاده، رضا درمیشیان، سروش صحت، کامبوزیا پرتوی، رهبر قنبری، کیوان کثیریان، ابراهیم شیبانی، امیرحسین علم الهدی، مازیار میری، بیژن میرباقری، رسول صدرعاملی، عبدالله اسفندیاری، ابوالحسن داوودی، محسن امیریوسفی و … از جمله سینماگران حاضر در این تجمع هستند.


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …