ایرانگرد نیوز

دیدار نجفی با وزیر گردشگری سوریه

ایران آماده میزبانی از گردشگران سوری است/توسعه همکاری‌های مشترک گردشگری و میراث فرهنگی

در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان با وزیر گردشگری سوریه، ضمن تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی از گردشگران سوری، توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این دیدار که ساعاتی پیش برگزار شد، دکتر محمدعلی نجفی روابط ایران و سوریه را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم به زودی مشکلاتی که برای کشور دوست و برادر ما، سوریه به وجود آمده است برطرف شود و مردم سوریه این روزها را پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: پیش از این مشکلات، سالانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر از ایران به سوریه می رفتند اما امروز با توجه به شرایط جدید این کشور، مردم سوریه می توانند به ایران سفر کنند و علاوه بر بازدید از جاذبه های تمدن و طبیعت، از خدمات پزشکی و بخش سلامت کشور ما بهره منده شوند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این دیدار از آمادگی کشورمان برای ارائه خدمات در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد و اظهار داشت: دو کشور می توانند در زمینه های فرهنگی، تبادل دانشجو و استاد را مورد توجه قرار دهند.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به امنیت کاملی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد افزود: ما آماده از میزبانی از مردم سوریه و ارائه خدمات پزشکی و درمانی به گردشگران هستیم.

دکتر نجفی سفر وزیر گردشگری سوریه را نقطه آغازی برای از سرگیری فعالیت های مشترک در حوزه فرهنگی دانست و یادآور شد: ایران و سوریه جاذبه های فرهنگی بسیاری دارند که می توان از آنها به عنوان مکمل توریسم سلامت بهره برد.

در ادامه این دیدار، بشر ریاض یازجی، وزیر گردشگری سوریه، روابط دو کشور ایران و سوریه را راهبردی و با اهمیت دانست و گفت: دو کشور برای گسترش روابط در حوزه های متخلف علاقه مند هستند.

وی ضمن تبریک موفقیت جمهوری اسلامی ایران در نشست ۱+۵، این دستاورد عظیم را نه فقط برای ایران بلکه موفقیتی برای تمامی کشورهای در حال توسعه دانست.

وزیر گردشگری سوریه ابراز امیدواری کرد: این دیدارها می تواند در روند توسعه همکاری های مشترک فرهنگی و اقتصادی دو کشور ایران و سوریه موثر واقع شود.

وی تصریح کرد: بر اثر مشکلاتی که طی ۲ سال گذشته برای سوریه به وجود آمده است علاوه بر خسارت ۳۰۰ میلیارد دلاری، بخشی از میراث فرهنگی سوریه نیز نابود شده است.

وزیر گردشگری افزود: احیاء گردشگری سوریه با وجود کشورهای دوستی همچون ایران و پایداری و ایستادگی مردم سوریه امکان پذیر خواهد بود.

بشر ریاض یازجی بر تبادل دانشجو و استاد در زمینه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: ما با توریسم پزشکی و بهداشتی ایران در کنفرانس گردشگری سلامت که در شهر مشهد برگزار شد آشنا شدیم و علاقه مند به گسترش روابط در این حوزه هستیم.

در پایان این دیدار وزیر گردشگری سوریه هدیه‌ای از صنایع دستی آن کشور را به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهدا کرد و دکتر نجفی نیز یک جام فیروزه‌ای ساخت اصفهان را به بشر ریاض یازجی هدیه داد.

خروج از نسخه موبایل