همايش گردشگري اقوام ايراني ثبت شود

Image228492
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سيستان در نخستين روز از همايش گردشگري اقوام ايراني خواستار ثبت اين همايش شد.
به گزارش ميراث آريا(chtn) ملک محمد سنجراني در آيين آغاز به کار همايش گردشگري اقوام ايراني در شهرسوخته که با حضور رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و مقامات استاني در حال برگزاري است، گفت: در همايش گردشگري اقوام ايراني که با همت و تلاش رييس سازمان برپا شده، 31 استان کشور در بخش هاي صنايع دستي، موسيقي سنتي و محصولات بومي به طور گسترده حضور دارند.

وي در ادامه با اشاره به اثرات مثبت راه اندازي اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بخش سيستان تصريح کرد: با استقلال اداره ميراث فرهنگي دو بخش سيستان و بلوچستان در آينده نزديک شاهد رشد و توسعه استان در سه بخش ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خواهيم بود.
سنجراني استان سيستان و بلوچستان را به عنوان پهناورترين استان کشور، شايسته چنين توجهي دانست و اظهار داشت: امروز سيستان و بلوچستان محل زندگي اقوام سيستاني و بلوچ است، اين استان از نظر داشته هاي ميراثي، گردشگري و صنايع دستي جزء برترين و اولين استان ها است.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سيستان افزود: تنوع قومي و مذهبي مردم استان که تعامل فرهنگي زيبايي را خلق کرده گواه تمدن و فرهنگي قومي يکايک اقوام اين استان پهناور است.
وي گفت: فعاليت هاي کلان استان ما در بخش هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در دوره رياست دکتر ملک زاده جهش و رشد قابل ملاحظه اي داشته است.
سنجراني يادآور شد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نسبت به بسياري از دستگاه هاي فرهنگي در امر معرفي و نهادينه کردن امور فرهنگي پيشرو بوده که اين مهم در چند ماه اخير سرعت بيشتري داشته است
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سيستان در پايان گفت: ايجاد اداره کل ميراث فرهنگي سيستان که در فروردين ماه به انجام رسيد، بزرگترين حقي بود که در اين دوران به ديار افسانه ها بازگشت.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …