لطفا آقای فرحبخش را برای مذاکرات “1+5” نفرستید


خبرگزاری مهر – گروه فرهنگ و هنر: در یادداشت مازیار میری کارگردان سینمای ایران در واکنش به مناظره شب گذشته حسین فرحبخش با همایون اسعدیان در برنامه سینمایی “هفت” آمده است:


از دوستان محترم مورد حمایت جناب آقای شمقدری بابت این همه هوش و درایت برای انتخاب بهترین فرد برای مناظره با همایون اسعدیان کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم اما پس از سپاسگزاری لازم می دانم چند پیشنهاد را مطرح کنم:


1- می‌خواهم خواهش کنم جناب آقای شمقدری برای این چند روز باقیمانده از عمر مدیریت خود، تمام ساعات این مناظره‌کننده محترم را رزرو فرموده زیرا از این پس حتماً تمام وزارتخانه های دولت محترم از ایشان به عنوان نماینده خود برای مناظره‌های تحلیلی و کارشناسی دعوت خواهند کرد. شما عجله کنید که غفلت مایه پشیمانی است.


2- حتماً از ایشان خواهش کنید نمایندگی شما را پس از پایان مدیریت‌تان بپذیرد زیرا که عملکرد 4 ساله شما را هیچکس بهتر از ایشان پاسخگو نخواهد بود.


3- از آقایان مرتضی حیدری، محمد گبرلو و تمام مجریان برنامه های چالشی سازمان صدا و سیما تقاضا می شود صندلی ثابتی برای ایشان در نظر گرفته تا برنامه ای زیبا، تحلیلی و کارشناسی در عین ادب را از این پس از تلویزیون شاهد باشیم، البته در مورد وقت با جناب شمقدری و دوستان مورد حمایت ایشان هماهنگی لازم به عمل آید.


4- از مجریان محترم هم تقاضا می شود از تذکر پرهیز فرمایند تا ما صحنه های زیباتری شاهد باشیم، مطمئن باشید در آن ساعات سعی می کنیم بچه ها پای گیرنده ها نباشند، دل مان برای شنیدن بسیاری از این کلمات بعد از سی و چند سال تنگ شده است، البته خواهشمندم برای تکرار برنامه روی بسیاری از کلمات مناظره‌کننده محترم صدای بوق فراموش نشود چون تضمینی برای نشنیدن کودکان بالای 18 سال وجود ندارد و ما فقط پخش اول برنامه را تضمین می کنیم.


5- از آنجا که ایشان یعنی نماینده محترم جریان مورد حمایت معاونت سینمایی حتماً از امروز با پیشنهادهای بسیاری برای پذیرش نمایندگی برای مناظره‌های چالشی روبرو خواهد شد از جراید محترم، خبرگزاری ها و رسانه های تصویری و شنیداری خواهشمندیم برای از دست دادن حتی لحظه ای از این مناظره ها حتماً 48 ساعت زودتر اطلاع رسانی کنند.


6- امیدوارم رئیس جمهور محترم منتخب برنامه دیشب را دیده باشند و خدایی ناکرده هوس اعزام ایشان را برای مذاکرات 1+5 نکند، البته ایشان در 4 سال آینده هم درگیر پیشنهادات دیگری هستند و هم خدایی ناکرده شاید خانم اشتون رانت خوار دولتی آنقدر صبوری همایون اسعدیان را نداشته باشد، البته که معتقدم پخش زنده این مناظره هم بسیار جذاب خواهد بود هم غیرقابل پخش از رسانه ملی.


7- از دوستان محترم یا همان شعبان بی مخ های گرامی خواهشمندم از این پس برای هرگونه ویزا و سفر اتباع بیگانه هماهنگی لازم را با ایشان به عمل آورند زیرا فرمودند تمام پرونده های ارسالی هنرمندان محترم به سفارتخانه برای تایید نزد ایشان است، جشنواره های فرهنگی و مدیران پخش بین الملل نیز از این امر مستثنی نیستند.


8- از آنجا که ایشان یکی است و همتایی ندارد از دوستان جریان مورد حمایت شمقدری خواهشمندم در حفظ ایشان کوشا باشند زیرا امید همه ما رانت خواران دولتی به ایشان است.


در پایان چون تحمل و صبر با گفتگو با ایشان سنجیده می شود از خداوند خواهانم تا ثواب و نعمت یک بار گفتگو با ایشان در برنامه زنده تلویزیونی را نصیب ما نکرده عمر ما را نگیرد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …