اهالی صدا و سیما یک شب مهمان وزیر ارشاد شدند


به گزارش خبرنگار مهر، ضیافت افطار سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید شاه آبادی معاون هنری وی با حضور محمدحسین صوفی معاون صدا، حمید شیخ محمدی مدیر رادیو ایران و قادر آشنا مدیر مرکز هنرهای نمایشی شب گذشته شنبه 29 تیر ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.



حسینی در این مراسم با اشاره به همکاری وزارت ارشاد و صدا و سیما، این سازمان را یکی از مهم‌ترین رسانه‌های کشور خواند و تأکید کرد: نقش فرهنگی رسانه ملی در جامعه بسیار پررنگ‌ بوده و همکاران توانسته‌اند پاسخگوی انتظارات مخاطبان باشند. گرچه برآورده کردن سلایق و علایق مردم کار آسانی نیست. با این حال بر خود واجب می‌دانم از حضور مناسب رادیو و تلویزیون در انتخابات ریاست جمهوری که در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری بود، قدردانی کنم.


وی ادامه داد: آن هم زمانی که رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کردند مردم را از مشارکت پای صندوق‌های رأی بازدارند. اما برنامه‌ریزی رسانه ملی به بروز حماسه و شکوهی بزرگ انجامید و نقش صدا و سیما در این زمینه غیرقابل انکار است.



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به راه‌اندازی شبکه فارسی زبان بی‌بی‌سی در سال 87 اشاره کرد و آن را نشان دهنده تلاش رسانه‌های بیگانه برای خط‌دهی به مردم در آستانه انتخابات معرفی کرد.


حسینی یادآور شد: از اقدامات رسانه ملی برای پوشش مراسم‌ و برنامه‌های مختلف از جمله نمایشگاه قرآن تشکر می‌کنم. خوشبختانه سازمان صدا و سیما در سال‌های اخیر در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، شبکه‌های رادیویی مختلفی راه اندازی کرده که رادیو کتاب و رادیو نمایش از آن جمله هستند. ضروری است وزارت ارشاد و رسانه ملی با همکاری و تعامل با یکدیگر، افکار عمومی را جهت داده و خلأهای موجود در جوانان و نیازهای آنها به رسانه‌های دیگر را نیز از بین ببرند.


معاون صدای رسانه ملی نیز در این مراسم، در سخنان کوتاهی رساندن اقدامات و فعالیت‌های نهادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه به سمع و نظر مردم را وظیفه رسانه ملی در راستای امید آفرینی خواند و با تأکید بر اینکه بهترین دوران تعامل رسانه ملی با وزارت ارشاد در دولت دهم محقق شده، خاطرنشان کرد: حسینی در مقطعی از تاریخ یکی از بهترین مدیران رسانه ملی بوده و باعث توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری جامعه شده است. من از زحمات چهار ساله فعالیت‌های او و مدیران وزارتخانه‌اش تشکر می‌کنم.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …