“بوی باران” از ناگفته‌های جنگ می‌گوید/ جای خالی فتح خرمشهر در آثار دفاع مقدسی


قاسم زارع بازیگر سریال “بوی باران” در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شیوه پرداخت این سریال به موضوع جنگ گفت: “بوی باران” ترکیبی از نکات دیده نشده و مسائل گفته نشده دفاع مقدس است. حسین تبریزی کارگردان کار یکی از بچه‌های جنگ است و در ماجرای سریال حضور داشته و آن را از نزدیک لمس کرده است.


وی افزود: من به شخصه به عنوان کسی که تجربه‌هایی در زمینه دفاع مقدس داشته‌ام، تصور می‌کنم اکنون اگر به زوایای دیده نشده و ناگفته‌های جنگ بپردازیم، برای مخاطبان جذابیت‌های بیشتری خواهد داشت تا اینکه صرفا به جبهه و جنگ بپردازیم.


این بازیگر تصریح کرد: بهترین موضوعی که به صورت مستند می‌توان درباره اتفاقات هشت سال دفاع به آن پرداخت، فتح خرمشهر است که متاسفانه دولت‌های مختلف یا دوره‌های گوناگون مدیریت صدا و سیما با وجود صرف هزینه در راستای آثار هنری جنگی، به آن نپرداخته‌اند. شاید به سمت و سوی این قصه رفتن دشوار باشد اما نگین جنگ ما فتح خرمشهر است که باید در میان آثار هنری ماندگار شود و برای نسل‌های بعدی که قطعا درباره‌اش سوالاتی دارند بماند.



زارع با بیان اینکه مهم نیست چقدر از “بوی باران” در جبهه می‌گذرد، یادآور شد: روایت قصه و آغاز و انجام آن است که اهمیت دارد؛ اینکه آیا مردم در داخل و خارج از مرزها با آن همراه می‌شوند؟ ما در خارج از مرزها هم بیننده داریم و اینکه آنها را به آثارمان جذب کنیم و همذات پنداری‌شان را داشته باشیم، مهم است.


بازیگر “بوی باران” تأکید کرد: گروه سازنده سریال ما با بضاعتی که داشتیم و امکاناتی که در مقابل عظمت کار اندک است سعی کردیم بهترین را ارائه دهیم. چون این توانایی وجود دارد، گرچه جنس این کار بسیار سخت بوده و کار هر کسی نیست اما امیدوارم این سریال سر و شکل خوبی پیدا کند.


“بوی باران”‌ به کارگردانی حسین تبریزی برای پخش در شب‌های قدر از شبکه دو سیما تولید شده است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …