ایرانگرد نیوز

“بوی باران” از ناگفته‌های جنگ می‌گوید/ جای خالی فتح خرمشهر در آثار دفاع مقدسی


قاسم زارع بازیگر سریال “بوی باران” در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شیوه پرداخت این سریال به موضوع جنگ گفت: “بوی باران” ترکیبی از نکات دیده نشده و مسائل گفته نشده دفاع مقدس است. حسین تبریزی کارگردان کار یکی از بچه‌های جنگ است و در ماجرای سریال حضور داشته و آن را از نزدیک لمس کرده است.


وی افزود: من به شخصه به عنوان کسی که تجربه‌هایی در زمینه دفاع مقدس داشته‌ام، تصور می‌کنم اکنون اگر به زوایای دیده نشده و ناگفته‌های جنگ بپردازیم، برای مخاطبان جذابیت‌های بیشتری خواهد داشت تا اینکه صرفا به جبهه و جنگ بپردازیم.


این بازیگر تصریح کرد: بهترین موضوعی که به صورت مستند می‌توان درباره اتفاقات هشت سال دفاع به آن پرداخت، فتح خرمشهر است که متاسفانه دولت‌های مختلف یا دوره‌های گوناگون مدیریت صدا و سیما با وجود صرف هزینه در راستای آثار هنری جنگی، به آن نپرداخته‌اند. شاید به سمت و سوی این قصه رفتن دشوار باشد اما نگین جنگ ما فتح خرمشهر است که باید در میان آثار هنری ماندگار شود و برای نسل‌های بعدی که قطعا درباره‌اش سوالاتی دارند بماند.



زارع با بیان اینکه مهم نیست چقدر از “بوی باران” در جبهه می‌گذرد، یادآور شد: روایت قصه و آغاز و انجام آن است که اهمیت دارد؛ اینکه آیا مردم در داخل و خارج از مرزها با آن همراه می‌شوند؟ ما در خارج از مرزها هم بیننده داریم و اینکه آنها را به آثارمان جذب کنیم و همذات پنداری‌شان را داشته باشیم، مهم است.


بازیگر “بوی باران” تأکید کرد: گروه سازنده سریال ما با بضاعتی که داشتیم و امکاناتی که در مقابل عظمت کار اندک است سعی کردیم بهترین را ارائه دهیم. چون این توانایی وجود دارد، گرچه جنس این کار بسیار سخت بوده و کار هر کسی نیست اما امیدوارم این سریال سر و شکل خوبی پیدا کند.


“بوی باران”‌ به کارگردانی حسین تبریزی برای پخش در شب‌های قدر از شبکه دو سیما تولید شده است.

خروج از نسخه موبایل