سال‌هاست چله‌نشینی می‌کنم/ این روزها فقط نقاشی می‌کشم


محمدعلی سجادی کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه قرار است فیلم جدیدی بسازد یا خیر؟ پاسخ داد: خیر کار جدیدی ندارم. تنها پروژه “فرود” بر اساس داستان سیاوش در شاهنامه است که دوست دارم شرایط تولیدش مهیا شود.


وی ادامه داد: امثال “فرود” پروژه‌هایی مهم و استراتژیک در زندگی برای من هستند. فکر می کنم در شرایطی که سینمای ایران با کمال تاسف حرف تکراری می زند و یا عده ای می گویند در داستان‌های شاهنامه چیزی نیست، من بیش از یکی دو دهه اخیر را صرف تحقیق و پژوهش در این زمینه کردم و خلاف این باورها را دارم.


کارگردان “اثیری” درباره فعالیت های اخیرش به برگزاری نمایشگاه های نقاشی و فیلمنامه های خود اشاره و بیان کرد: الان شرایط به صورتی است که بخش خصوصی نمی تواند مانور زیادی برای ساخت فیلم با داستان هایی از رستم و سهراب، سیاوش یا دیگر اساطیر داشته باشد و این امر در ارگان های دولتی که شعارش را می دهند باید اتفاق بیفتد.


وی در ادامه با بیان اینکه نمی تواند تولید فیلم هایش را به اتمام برساند، گفت: من فعلا کار دیگری ندارم. فیلمنامه هایم را نوشته ام و حالا می خواهم ساخته شوند. الان فقط نقاشی می کشم. با شرایط پیش آمده من در این سال های اخیر به نوعی چله‌نشینی رسیده‌ام و فکر می کنم چند سال دیگر هم به عرفان برسم.


این فیلمساز در پاسخ به اینکه چه کسی باید شرایط تولید فیلم هایش را مهیا کند؟ اظهار کرد: تمام کسانیکه در این سالها تلاش کردند که من و امثال من حذف شوند، باید این شرایط را فراهم کنند.


کارگردان “شیفته” در واکنش به اتفاقات پیش آمده برای خانه سینما نیز عنوان کرد: مشکلات رفع می شود و خانه سینما باز خواهد شد. بنابراین باید به زمان بعد از آن فکر کرد، اینکه خانه سینما بعد از باز شدن چگونه باید حرکت و خود را تصحیح کند. مشکلات و معضلات سینمای ایران همچنان سر جای خود باقیست؛ مسایلی مثل معیشت و کار که باید برایشان فکری شود. من به عنوان یکی از اعضای کانون کارگردانان امیدوارم شرایطی فراهم شود که همه به شکل طبیعی کارهایی را که دوست دارند، انجام دهند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …