ایرانگرد نیوز

آثار هنرمندان در حال انتخاب برای کریستی است/ رد شایعه حذف آثار ایرانی از حراج


علیرضا سمیع‌آذر رابط حراج کریستی در ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد شایعه عدم حضور ایران و هنرمندان ایرانی در حراج امسال کریستی گفت: این در حد شایعه است و این خبر را رد می‌کنم.


وی افزود: این فقط یک شایعه است. اتفاقا امسال و در حراج ماه اکتبر (مصادف با مهر و آبان) کریستی در دوبی حضور ایران بسیار قدرتمندتر، پررنگ‌تر و کامل‌تر از گذشته خواهد بود.


مدیر اسبق موزه هنرهای معاصر تهران در پاسخ به این که آیا حراج کریستی آثار ایرانی‌ را که سال‌های قبل در این حراج شرکت داشته‌اند از سایت خود حذف کرده است؟ گفت: خیر این اتفاق هم نیفتاده است و آثار ایرانی‌ها در این سایت وجود دارد.


مدیر اسبق دفتر امور هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت ارشاد در پایان در مورد انتخاب آثار برای حراج ماه اکتبر کریستی در دوبی توضیح داد: آثار در روند طبیعی خود در حال انتخاب هستند و چند وقت آینده به حراج فرستاده خواهند شد.


حراج کریستی خاورمیانه سالانه دوبار توسط خانه حراج کریستی در دوبی برگزار و عمدتا آثاری از هنر معاصر کشورهای خاورمیانه در آن عرضه می‌شود.


هنرمندان ایرانی در دوره‌های مختلفی از این حراج رکورددار بوده‌اند. فرهاد مشیری، کوروش شیشه‌گران، منیر شاهرودی، فرامرز پیلارام، رضا درخشانی، صداقت جباری، رکنی حائری‌زاده، صادق تبریزی، گلناز فاتحی و مسعود عربشاهی برخی از هنرمندانی بودند که آثارشان در این حراجی عرضه شده است.


موفقیت هنرمندان ایرانی سبب شده است که این موسسه آثار ایرانیان را در اروپا نیز عرضه کند.

خروج از نسخه موبایل