رشد 14 درصدي فروش صنايع دستي اصفهان در ابتداي سال 92

Image227024

همزمان با نوروز سال 92 ، فروش محصولات و توليدات صنايع دستي هنرمندان استان اصفهان از رشدي معادل 14 درصد برخوردار شد.

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي استان اصفهان «محسن مصلحي» سرپرست اداره کل ميراث فرهنگي اين استان با اعلام اين خبر افزود: همزمان با آغاز سفرهاي نوروزي، اداره کل ميراث فرهنگي استان با هماهنگي نهادها و ارگانهاي عضو ستاد تسهيلات سفر استان در شهرستان هاي نطنز، کاشان، آران و بيد گل، شهرضا، تيران و کرون و اصفهان، اقدام به برپايي بازارچه هاي توليد و فروش صنايع دستي براي حمايت از بخش خصوصي و تسهيل در خدمت رساني به منظور فروش صنايع دستي به گردشگران کرد.

وي افزود: مطابق با آمار موجود توليد کنندگان صنايع دستي در شهرستان هاي استان از اين طريق بيش از 7 ميليار ريال کسب درآمد کرده اند که خود نقش مهمي در توسعه فرهنگي و اقتصادي شهرستان هاي فوق در اين زمينه دارد.

مصلحي گفت: همچنين توليد کنندگان و فروشندگان محصولات صنايع دستي شهر اصفهان بيش از90 ميليارد ريال در نوروز امسال محصولات صنايع دستي خود را به فروش رساندند که مطابق با آمار بدست آمده فروش محصولات صنايع دستي استان با رشدي معادل 14 درصد برخوردار بوده است.

اين مقام مسوول در اداره کل ميراث فرهنگي اصفهان خاطرنشان کرد: اداره کل ميراث فرهنگي استان اصفهان با هماهنگي صدا و سيماي کشور و استان بيش از 18 برنامه براي معرفي صنايع دستي استان از شبکه هاي برون مرزي، ملي و استاني صدا و سيما توليد و پخش کرد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …