ایرانگرد نیوز

گسترش همکاری شورای اسلامی شهر تهران و سازمان میراث فرهنگی

گسترش همکاری شورای اسلامی شهر تهران و سازمان میراث فرهنگی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ملاقات با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گسترش همکاری میان سازمان و شورای اسلامی شهر تهران را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در دیدار با دکتر محمدعلی نجفی، در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری شورای اسلامی شهر تهران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اجرای طرح‌های ویژه در ارتباط با حوزه صنایع دستی، به بحث و تبادل نظر پرداخت.

اجرای طرح راه‌اندازی دهکده صنایع دستی تهران که در برنامه 5 ساله شهرداری به آن اشاره شده است، از مواردی بود که در این جلسه مطرح و مورد تاکید دو طرف قرار گرفت. رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: ایجاد موزه هنرهای تهران که در شورای شهر به تصویب رسیده است، با توافق و مشارکت شورا و سازمان میراث فرهنگی عملیاتی خواهد شد.

مسجدجامعی ادامه داد: با طرحی که معاون صنایع دستی سازمان در این رابطه ارائه خواهد کرد، زمینه ایجاد موزه هنرهای تهران در برج میلاد فراهم می شود.

وی تصریح کرد: از دیگر توافقات این جلسه توجه ویِژه به خیابان‌هایی است که قطب فروش و توزیع صنایع دستی هستند. در آینده به همراه معاون صنایع دستی از خیابان‌هایی که واجد این ویژگی باشند دیدن خواهیم کرد و طرحی برای احیای آنها تدوین ‌خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از تبدیل بزرگترین آب‌انبار تهران به محلی برای برگزاری جمعه‌بازار صنایع دستی هم خبر داد و گفت: این آب انبار در چهارراه سیروس قرار گرفته که مکان مناسبی برای عرضه صنایع دستی است البته با مطالعه پهنه های دیگر شهر تهران و در صورت امکان طرح راه اندازی جمعه بازار صنایع دستی توسعه خواهد یافت.

مسجدجامعی با اشاره به اینکه خیابان 30 تیر یکی از قطب های گردشگری تهران است یادآور شد: در این جلسه مقرر شد معاون صنایع دستی امکان تبدیل این خیابان به مرکز خرید و فروش صنایع دستی را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: از هفته آینده در برنامه های تهران‌گردی با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی تهران از کارگاه‌های صنایع دستی که مهجور مانده اند دیدن می کنیم و از نزدیک در جریان کار هنرمندان قرار خواهیم گرفت.

مسجدجامعی همچنین از رواج صنایع دستی در بافت تاریخی عودلاجان خبر داد و گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که هنرهای سنتی در طرح‌های سازمان زیباسازی با همکاری معاونت صنایع دستی هنرهای سنتی مورد توجه قرار گیرد.

خروج از نسخه موبایل