مسئولان با عمل به دستور رئيس‌جمهوري مانع تعويق مجمع عمومي شوند


به گزارش خبرگزاري مهر، در متن بیانیه‌ 4 مرداد ماه آمده است: هیأت مدیره خانه سینما و روسای اصناف سینمای ایران به منظور اجرای مفاد تفاهم‌نامه 13 تیر ماه در دفتر ریاست محترم جمهوری بر تشکیل مجمع‌عمومی فوق‌العاده 6 مرداد ماه اصرار دارند و در این راستا عمل به همه تعهدات این تفاهم‌نامه را ضروری می‌دانند.


بدیهی است براساس مقررات و تشریفات قانونی در صورت تغییر مکان مجمع‌عمومی، هیأت مدیره موظف به اعلام فراخوان جدید با فاصله حداقل پانزده روز است.


در شرایط حاضر تنها مسئولین ذیربط هستند که با عمل به توصیه‌های ریاست محترم جمهوری می‌توانند با فراهم آوردن امکان برگزاری مجمع‌عمومی فوق‌العاده در محل اعلام شده در فراخوان (تالار سیف‌الله داد ساختمان شماره 1 خانه سینما) از این تأخیر ناگزیر پیشگیری کنند. ناگفته پیداست در این صورت مشکلی که دو سال است توان سینمای ایران را تحلیل برده و سینماگران ایرانی را آزرده و فرسوده است پایان خواهد یافت.


همانطور كه در اين بيانيه اشاره شده است طبق فراخوان رسمي منتشرشده در روزنامه رسمي كشور زمان و مكان اين مجمع از قبل مشخص شده بود تا اينكه هفته گذشته با پلمپ ناگهاني و شبانه ساختمان شماره يك خانه سينما به عنوان محل برپايي اين مجمع از سوي وزارت ارشاد، مشكلاتي پيش روي اين نهاد صنفي ايجاد شد. نيروي انتظامي از آن روز حفاظت ساختمان را برعهده گرفته است و سعيد منتظرالمهدي معاون اجتماعي ناجا از هيات مديره خانه سينما خواسته است كه مجمع خود را در مكان ديگري برگزار كند.


در همين فاصله محمود احمدي ن‍ژاد رئيس جمهوري كشورمان در نامه اي از سازمان سينمايي وزارت ارشاد خواست كه به توافق نامه 13 تير پايبند باشد كه اين يعني نهاد تازه تاسيس خانه اصناف سينماي ايران كه قصد داشت به جاي خانه سينما فعاليت كند كن لم يكن است و حال بايد همان اعضاي خانه سينما مجمع خود را برگزار كنند.


در صورت تعويق 15 روزه برپايي مجمع خانه سينما، گره بازگشايي اين نهاد سينمايي در دولت دهم باز نخواهد شد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …