گلایه مجری “آبی آسمانی” از تکرار مهمان در “ماه عسل”/ چرا تکرار سوژه؟


علیرضا غفاری مجری “آبی آسمانی” ویژه برنامه رمضانی شبکه تهران درباره حضور خانواده سرباز شهید بابک شکفته که جمعه چهارم مرداد مهمان این برنامه بودند و روز گذشته سه‌شنبه هشتم مرداد به “ماه عسل” دعوت شده بودند، به خبرنگار مهر گفت: به نظرم سوژه‌های بسیاری در کشور وجود دارد که دارای جذابیت هستند. موضوع گذشت در مورد خانواده شکفته باعث شد همکاران ما علی رغم پخش کامل گفتگو و تصاویر تشییع پیکر شکفته در “آبی آسمانی”، باز هم از خانواده او برای حضور در “ماه عسل” دعوت کنند.


وی تصریح کرد: دوستان می‌توانستند سوژه‌های دیگری در کشور بیابند و من نمی‌دانم دلیل این تکرار چه چیزی می‌تواند باشد. از طرفی موضوع شبکه‌های استانی و سراسری نیز دیگر موضوعیت ندارد که بخواهند بگویند این سوژه برای شبکه تهران بوده و ما حالا آن را به صورت سراسری پخش می‌کنیم. با وجود گیرنده‌های دیجیتال در سراسر کشور، تمام ایرانی‌ها می‌توانند شبکه تهران را تماشا کنند.


این مجری یادآور شد: تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که ما چهار ماه پیش از ماه مبارک رمضان، مواردی را که می‌توانستیم در موضوع گروه فرهنگ و معارف شبکه تهران به آنها بپردازیم مطرح کردیم، در شرایط تولیدی نابرابر و سخت آن را جلو بردیم، پذیرای مهمانان از نقاط مختلف کشور شدیم و در گرمای فوق العاده و عدم فضای مناسب برای رفت و آمد موفق به تولید “آبی آسمانی” شدیم. خوشبختانه برنامه نیز مورد توجه قرار گرفت و این از برکات ماه مبارک رمضان است.


غفاری با اشاره به سوژه دیگری که یکی از برنامه‌ها به کپی‌برداری از آن پرداخته است، ادامه داد: برنامه “شب‌های رمضان” کاری را که ما دو ساعت قبل در برنامه انجام داده بودیم، تکرار کرد. در واقع آنها هم چندی پیش پس از پخش برنامه‌ای که طاهری مداح مطرح کشور در “آبی آسمانی” حاضر شده بود او را به برنامه دعوت کرده و سوالات من از او را دوباره تکرار کردند.


وی تأکید کرد: جالب اینکه دیگر اطلاعاتی که در برنامه مطرح شده بود نیز در “شب‌های رمضان” به عنوان اطلاعات اولیه لحاظ شد. تصور می‌کنم چنین موضوعی شکل زیبایی به برنامه‌سازی نمی‌دهد. راه‌اندازی یک واحد هماهنگی برای چنین مسایلی، اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. گرچه موضوعات و مهمانان پیش از این به تایید معاونت محترم سیما رسیده و مدیران شبکه‌ها از آنها مطلع هستند.


غفاری این تکرار را در نظر مخاطبانی که تماشاگر برنامه‌های رمضانی سیما هستند، فاقد جلوه مناسب دانست و گفت: چنین امری برازنده شأن رسانه نیست.


به گزارش مهر، “آبی آسمانی” جمعه چهارم مرداد میزبان خانواده بابک شکفته بود؛ سرباز نیروی انتظامی که در درگیری کشته شده بود و خانواده وی قاتل فرزندشان را حین جان دادن روی چوبه‌دار، بخشیده بودند.


قرار بود در این برنامه تصاویر تکان دهنده‌ای از لحظه اعدام نیز روی آنتن برود اما به دلیل تولیدی بودن برنامه، این بخش از آنتن حذف شد، تصاویری که روز گذشته عوامل “ماه عسل” با حضور همان مهمانان، به دلیل زنده بودن برنامه موفق شدند آن را روی آنتن بفرستند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …