ایرانگرد نیوز

هشدار درباره خدمات غيرقانوني گردشگري در فضاي مجازي

به گزارش ايرنگرد نیوز، «منوچهر جهانيان» گفت: با توجه به رشد و توسعه ارايه خدمات و تجارت الكترونيك در صنعت گردشگري شاهد هستيم برخي افراد فاقد صلاحيت با راه اندازي سايت هاي اينترنتي اقدام به فعاليت در حوزه گردشگري مي كنند.
وي افزود: اين افراد بدون داشتن صلاحيت هاي لازم در سايت هاي اينترنتي فروش تور، رزرواسيون هتل، خدمات ويزا، ترانسفر، راهنما، بليت، فروش خطوط هوايي و ساير خدمات به راه انداخته اند.
جهانيان ضمن هشدار به ارايه دهندگان غيرمجاز خدمات گردشگري در فضاي مجازي افزود: خريد الكترونيكي از سايت هايي كه هيچگونه وابستگي به دفاتر خدمات مسافرتي و مراكز اقامتي ندارند، «غير مجاز» تلقي مي شود.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي گفت: مراحل قانوني براي جلوگيري از ادامه فعاليت اين مراكز غيرمجاز در فضاي مجازي از طريق معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي در حال پيگيري است.
جهانيان تاكيد كرد: از آنجا كه برخي از سايت هاي فاقد مجوز، اقدام به دريافت نماد اعتماد الكترونيكي از وزارت صنعت، معدن و تجارت كرده اند، از اين رو طبق هماهنگي هاي به عمل آمده با اين وزارتخانه، نسبت به حذف سايت هاي مورد نظر اقدام لازم صورت گرفته است.
وي گفت: به منظور رفع اين مشكل كميته استانداردهاي فني و تخصصي سايت هاي ارايه دهنده خدمات گردشگري به منظور كارشناسي و رصد خدمات ارايه شده در فضاي مجازي با حضور نماينده جامعه گردشگري الكترونيكي ايران تشكيل شده است و بزودي دستورالعمل هاي لازم به منظور بهبود فضاي كسب و كار اينترنتي تهيه و ابلاغ مي شود.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي افزود: از تمامي فعالان و علاقه مندان به توسعه گردشگري الكترونيكي دعوت مي شود براي ارايه طرح ها و ايده هاي خود و نيز به منظور اطلاع از شرايط، ضوابط و بهره مندي از مشاوره جامعه تخصصي گردشگري الكترونيكي ايران به نشاني اينترنتي e-tourism.ir مراجعه كنند.

خروج از نسخه موبایل