بستن خانه سينما خسارت‌بار بود/ پاي مجوزهايي كه مي‌دهم مي‌ايستم


به گزارش خبرگزاري مهر، علی جنتی كه اين روزها نامش به عنوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت يازدهم بر سر زبان ها افتاده است در گفتگويي با روزنامه قانون سخناني شفاف درباره سينما و چالش هاي اين روزهايش گفته است.


وي در گفت وگو با شماره روز چهار شنبه روزنامه قانون گفته است: بنده هنوز به طور كامل وارد این مقوله (خانه سینما) نشدم. نه استدلال‌های وزارت ارشاد برای تعطیلی خانه سینما را استماع كرده‌ام و نه دلایل و برهان‌های طرفین دعوا را شنیده‌ام. برخورد من با این ماجرا تا به حال برخورد رسانه‌ای بوده است. در واقع، مسائلی را شنیده‌ام كه در رسانه‌ها منعكس شده است؛ اما آنچه اكنون می‌توانم بگویم این است كه اصولا بستن خانه سینما به عنوان یك انجمن صنفی كه محل گردهمایی اهالی سینما و محل تبادل نظرات و تضارب آرا بوده، بسیار خسارت‌بار بوده است.


وي افزوده است: این مشكل باید در اسرع وقت حل شود. یكی از مهم‌ترین اولویت‌های من بازگشایی خانه سینما است و قطعا در اولین روزهای كاری به آن خواهم پرداخت. اصولا چیزی كه باید به آن توجه داشت تشكل‌های مدنی و صنفی است كه اصحاب سینما و مطبوعات و هنر باید از آن بهره‌مند شوند. اگر ما تمامی فعالیت‌های این گروه‌ها را زیر نظر دولت بیاوریم و فكر كنیم پادگانی درست كرده‌ایم كه همه باید مطیع ما باشند، بسیار عمل نادرستی است.


جنتی همچنين در پاسخ به اين که وزارت ارشاد فعلی پس از چند روز اعتراض، فیلمی را كه خودش مجوز اكران داده بود از پرده پایین كشید. شما هم در چنين موقعيتي عقب‌نشینی می‌كنید؟گفته است: كسی كه مجوز می‌دهد باید پای آن بایستد. عقب‌نشینی به این معناست كه مجوزی كه صادر كرده اشتباه بوده است. اگر مجوزی با مطالعه صادر شده باید پای آن هم ایستاد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …