ایرانگرد نیوز

روزهای پایانی تصویربرداری “یادآوری” در شمال/ ورق زدن آلبوم عکس نخستین سریال آی‌فیلم


احمد زالی تهیه‌کننده “یادآوری” در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: اکنون مشغول تصویربرداری در شهرک سینمایی دفاع مقدس هستیم و آنجا صحنه‌های مربوط به زندان را می‌گیریم. کارخانه‌ای اطراف ترمینال جنوب لوکیشن قبلی ما بود. تاکنون بیش از 90 درصد سریال ضبط شده است و تنها چند لوکیشن از جمله اداره آگاهی باقی مانده تا کار به پایان برسد.



وی افزود: آخرین لوکیشن ما در شمال کشور خواهد بود و اواخر مرداد برای دو هفته آنجا کار داریم. تا آن زمان هم سکانس‌های باقی مانده در تهران ضبط خواهد شد. تدوین و صداگذاری همزمان نیز توسط شوکا زندباف و علي علويان در حال انجام است.



“یادآوری” که پیش از این “رویاهای بیداری” نام داشت در معاونت برون مرزی صدا و سیما به عنوان اولین سریال شبکه آی فیلم ساخته می‌شود و بنا است از یک شبکه سراسری هم روی آنتن برود.



تصویربرداری این سریال در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای نیمه آبان 91 در شهرک غرب آغاز شد و گروه تا به حال 9 ماه تصویربرداری را سپری کرده‌اند.



حجت قاسم‌زاده اصل با ساخت تله فیلم‌هایی چون “تنهایی”، “یک داستان کوتاه و چند داستان دیگر”، “پس از پایان”، “ژرفا”، “قصه‌ها و واقعیت” و “تباهی” توانست نام خود را به عنوان یکی از چهره‌های قابل اعتماد تلویزیون برای مخاطبان و منتقدان سینما مطرح کند و حالا یکی از پربازیگرترین سریال‌های تلویزیون را با متنی از رویا غفاری و به تهیه‌کنندگی احمد زالی مقابل دوربین برده است.



مسعود رایگان، فرهاد قائمیان، رویا تیموریان، فرخ نعمتی، امیر آقایی، مهران احمدی، وحید جلیلوند، سهیلا رضوی، پریوش نظریه، ثریا قاسمی، پرویز پورحسینی، امیرحسین مدرس، بهناز جعفری، بهرام ابراهیمی، مریم بوبانی، رضا آحادی، رحیم نوروزی، مهرداد ضیایی، افشین سنگ‌چاپ، سید مهرداد ضیایی، قربان نجفی، خسرو فرخزادی، علیرضا اوسیوند، پریدس احمدیه و چهره‌ای جدید به نام روزبه حصاری بازیگران اصلی این سریال هستند و در فهرست بازیگران آن اسامی هنرمندان دیگری چون قاسم زارع، روح الله كماني، شبنم معززي، متين ستوده، شيما نيك پور، رها خداياري، صدف نورمحمد، مهوش صبركن، حسين فرضي زاده، سام كبودوند، سپهر حق شناس، ميلاد يزداني، صادق بهاري و سينا محمدی‌فر نیز به چشم می‌خورد.



“یادآوری” داستان آدم‌هایی است که فرصت دو بار زندگی کردن به آنها داده شده است. می‌میرند و باز می‌گردند… این سریال داستان مرگ و زندگی است. داستان آدم‌هایی که سرنوشت آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد تا به جستجوی رازهای مدفون بپردازند و رشته از هم گسیخته زندگی‌شان را با نگاهی دیگرگون از نو بتابند…



مجری طرح “یادآوری” مجید فاضلی، مدیر تصویربرداری محمد ناصری، تصویر فردین ناصری، تدوین شوکا زندباف، طراح گریم مجید اسکندری، مدیر هنری آیدین ظریف، صدابردار منصور شهبازی، صداگذار علیرضا علویان، دستیار اول کارگردان حسین خضوعی، برنامه‌ریز محمد ثقفی، منشی صحنه پانته‌آ حسینی و عکاس این پروژه امیرکورش اعرابی است.

خروج از نسخه موبایل