ثبت نام و شماره‌گذاري خودروهاي تاريخي (کلاسيک)آغاز شد

Image228614
ثبت نام و شماره‌گذاري خودروهاي تاريخي به منظور شناسايي و تفکيک خودروهاي ارزشمند از اتومبيل‌هاي فرسوده و حفظ اين بخش از آثار فرهنگي کشورمان، از سوي دبيرخانه شناسايي و صيانت از خودروهاي تاريخي (کلاسيک) مستقر در کانون جهانگردي و اتومبيلراني ج.ا.ا آغاز شد.

 

به گزارش روابط عمومي کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران؛ دبيرخانه شناسايي و صيانت از خودروهاي تاريخي، از تمامي دارندگان خودروهاي کلاسيک سواري و وانت، اعم از پلاک قديمي و يا ملي “حسب مورد”، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات، شهرداري‌ها و کليه نهادها که سال ساخت آنها به 1988 و قبل از آن باز مي‌گردد، دعوت کرد تا با مراجعه به وب سايت کانون جهانگردي و اتومبيلراني به نشاني WWW.TAC.ORG.IR و تکميل فرم‌هاي ثبت نام، درخواست خود را براي دريافت پلاک تاريخي ارائه کنند.
بر اساس اين خبر، با اتمام ثبت نام، دارندگان و مالکان خودروها رسيد و کد رهگيري دريافت خواهند کرد و پس از بررسي‌هاي اوليه توسط اعضاي کارگروه، زمان کارشناسي نهايي به مالک يا دارنده خودرو اطلاع داده مي‌شود. سپس خودرو به مکان دبيرخانه منتقل و در صورت دريافت نظريه مثبت کارشناسي، براي نصب پلاک به راهور و به منظور دريافت شناسنامه تاريخي به سازمان ميراث فرهنگي معرفي خواهد شد.
لازم به ذکر است که در آيين نامه مصوب دولت، خودرو‌هاي تاريخي اينگونه معرفي شده‌اند: خودروهاي تاريخي به خودروهايي اطلاق مي‌شود که ضمن حفظ اصالت (کالبدي) از سلامت فني کامل برخوردار باشد.
همچنين انواع خودروهاي تاريخي نيز به اين شرح تعريف شده‌اند: الف- خودروهاي نفيس: خودروهايي که بيش از50 سال از عمر آنها گذشته باشد، ب– خودروهاي قديمي: خودروهايي که بيش از 25 سال از توليد آنها گذشته باشد و از لحاظ طراحي و مهندسي ساخت و يا کاربردي بي نظير باشند، ج– خودروهاي ويژه: خودروهايي که داراي بعد فرهنگي باشند.

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …