حسن روحانی رسماً رئیس‌جمهور ایران شد + متن کامل حکم تنفیذ

13920512181746100930403

رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم ریاست‌جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی را تنفیذ کردند.
ضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دقایقی پیش حکم ریاست جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی را تنفیذ کردند و بدین ترتیب روحانی، رسماً هفتمین رئیس‌جمهور ایران شد.

در ابتدای این مراسم مصطفی محمد نجار وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ارائه و سپس حکم تنفیذ روحانی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری قرائت شد.

بر اساس این گزارش،‌ در این مراسم سران قوا و رئیس جمهور منتخب، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزرای دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، مسئولان قوه قضاییه، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور، خانواده‌های معظم شهدا و شهدای هسته‌ای و سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی حضور دارند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات 24 خرداد ماه امسال و در رقابت با 5 کاندیدای دیگر، توانست با کسب 18.613.329 رأی (بیش از 50درصد آرا)، در همان دور اول، منتخب ملت شود.
تن حکم رهبر معظم انقلاب به‌شرح ذیل است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
با سپاس به درگاه خداوند حکیم و قدیر و درود بر پیامبر گرامی و خاندان مکرّمش، آغاز دور تازه‌ای از زنجیره خدمت و مسئولیت سنگین اجرائی در کشور را، به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و در برابر الطاف کریمانه الهی که کمک و هدایتش، عزم و توان و کامیابی در ایجاد حماسه‌ای دیگر را به این ملت بخشید، جبهه خشوع و شکر بر زمین می‌سایم.

ملت ایران مفتخر است که مسیر مردم‌سالاری اسلامی را در دوره‌های پی‌درپی با انگیزه و نشاط، پیموده و این درخت سرسبز و ثمربخش را در هر دوره، سرافرازتر و ریشه‌دارتر کرده است. در این نوبت نیز ملت ایران، با آگاهی و بصیرت، میدان را با حضور مبارک خود مزین ساخت و به دشمنان که برای دلسرد کردن مردم از هیچ تلاش سیاسی و تبلیغاتی فروگذار نکرده بودند، پاسخی قاطع و پرمعنی داد. مشارکت گسترده مردم و برگزیدن منتخب شایسته‌ای که آزمون بیش از سه دهه خدمت به نظام جمهوری اسلامی را در کارنامه خود نگاشته و از دوران مبارزات انقلابی تا دهه‌ها پس از پیروزی انقلاب، از سنگر روحانیت به مقاومت در برابر دشمنان انقلاب پرداخته است، پیام‌هایی روشن به همه رسانید؛ پیام وفاداری خدشه‌ناپذیر به انقلاب؛ پیام اعتماد و امید به نظام جمهوری اسلامی؛ پیام اعتماد به روحانیت شجاع و پیشرو؛ واعتماد به خدمت‌گزارانی که با همت و ابتکار خود، بر آنند که بر موفقیت‌ها افزوده و از مشکلات بکاهند.

آنچه ملت ایران همواره و اکنون، از حضور انتخاباتیِ پرشور و بی‌تنش به دست آورده است، تنها نقش‌آفرینی در مدیریت کشور و برگزیدن و برکشیدن خدمت‌گزارانی تازه‌‌نفس برای دوره‌ای تازه نیست، بلکه فراتر از آن، نشان دادن پختگی و بلوغ سیاسی‌ای است که اقتدار ملیِ او را با حکمت و عقلانیت درمی‌آمیزد و او را در افکار عمومی جهان، در رتبه‌ والایی از عزّت و شکوه می‌نشاند. آنان که خواسته‌اند با وسوسه‌های خود، این دریادلیِ ستایش برانگیز را برآشوبند و مرجعیت صندوق‌های رأی و چرخه قانونی آن را نفی کنند، هربار به‌گونه‌ای، با سنگر استوار عزم ملی روبه‌رو شده‌اند.

اکنون که رأی قاطع ملت ایران شخصیتی دانشمند، و کارآزموده‌ میدان‌های گوناگون، و دارای سوابق جهادی متعدد، و مفتخر به حضور در مسئولیت‌های دینی و سیاسی را به مدیریت اجرایی کشور، برگزیده است، اینجانب نیز به پیروی از آنان و همراه با تبریک به ایشان، رأی ملت را تنفیذ و جناب حجةالاسلام آقای دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم و از خداوند متعال توفیقات بزرگ ایشان را در این مسئولیت خطیر و باارزش مسألت می‌نمایم. بدیهی است که آن رأی و این تنفیذ تا هنگامی است که ایشان به تعهد در پیمودن صراط مستقیمی که تاکنون در پیش داشته‌اند یعنی راه آرمان‌های نظام اسلامی و دفاع از حقوق ملت و ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران پایبند باشند که به‌کمک الهی چنین خواهد بود، ان‌شاءالله.

رئیس جمهور محترم را به استعانت از حضرت احدیت و التزام به پرهیزگاری و خشوع و توسّل به خداوند قادر متعال و بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم و دستاوردها و تجارب متراکم کشور توصیه می‌کنم و هدایت الهی و حمایت همگانی از ایشان را آرزومندم.

والسلام علی جمیع عباد الله‌ الصّالحین
سیّدعلی خامنه‌ای
12 مرداد 1392

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …