ایرانگرد نیوز

هزینه قربانی حج تمتع ۹۲ اعلام شد

ایرانگرد نیوزـ غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت  گفت: بر اساس اعلام بانک توسعه اسلامی به همه کشور‌های مسلمانی که در حج تمتع سال ۹۲ حضور دارند نرخ هر ذبیحه ۴۹۰ ریال سعودی می‌باشد که همه کشور‌ها موظف هستند این مبلغ را به حساب این بانک واریز کنند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: بر این اساس سازمان حج و زیارت بر اساس نرخ ارز معادل ۴۹۰ ریال سعودی را ۳۴۰ هزار تومان اعلام کرده است که همه زائران موظف هستند هرچه زودتر آن را پرداخت کنند.

وی در خصوص نحوه پرداخت وجه قربانی اظهار داشت: زائران باید این مبلغ را به حساب سیبای ۰۱۰۳۹۷۲۴۹۲۰۰۹ بانک ملی به نام مرکز وجوه قربانی حج که در همه شعب بانک ملی در سراسر کشور قابل پرداخت است، پرداخت کنند.

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر پرداخت وجوه قربانی بر اساس تخفیف‌هایی که قرار بود به زائران بازگردادنده شود، گفت: با تغییری که در تعداد افرادی اعزامی به حج تمتع امسال صورت گرفت و همه کشور‌ها موظف به کاهش ۲۰ درصد زائران خود شدند سازمان حج و زیارت نیز مجبور شد بعد از کاهش ۲۰ درصدی قرارداد تعدادی از هتل‌های مکه و مدینه خود را فسخ کند که هتل‌داران بابت فسخ این قراردادها هزینه‌هایی را از سازمان دریافت کردند که این‌ها نیز به هزینه‌های حج تمتع ۹۲ اضافه شد.

معاون حج و عمره افزود: بر این اساس کارشناسان در حال بررسی هستند که با توجه به تخفیف‌های گرفته شده قبل از کاهش بیست درصدی و ضرری که سازمان بابت کاهش بیست درصدی هتل‌های عربستان متحمل شده آیا امکان بازگردادن وجوهی وجود دارد یا خیر؟ که هنوز چیزی اعلام نشده است.

رضایی گفت: بنابراین فعلا صحبتی از عدم پرداخت هزینه قربانی و پرداخت هزینه قربانی با مبالغی که قرار بود به زائران بازگردانده شود منتفی است و همه زائران باید این هزینه را پرداخت و اصل فیش واریزی را به مدیر کاروان خود تحویل و تصویری از آن را نزد خود نگهداری کنند.

معاون حج سازمان حج و زیارت با بیان این که حداقل قیمت برای اعزام به تمتع در سال جاری ۹ میلیون و حداکثر ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است گفت: این رقم در سال گذشته حداقل ۴ میلیون و ۵۰۰ و حداکثر ۶ میلیون تومان بود.

 

خروج از نسخه موبایل