هنرمندان پیشکسوت مهمان آخرین افطار معاون هنری دولت دهم شدند


به گزارش خبرنگار مهر، هنرمندان پیشکسوت شب گذشته، دوشنبه جهاردهم مرداد مهمان موسسه هنرمندان پیشکسوت کشور و معاونت هنری وزارت ارشاد در تالار وحدت بودند.


حمید شاه‌آبادی در این مراسم شرکت کرد و در سخنانی گفت: در روزهای پایانی دولت دهم و آخرین روزهای ماه مبارک رمضان نوفیقی دست داد تا خدمتگزار جمعی از هنرمندان باشیم که همیشه در اعتلای هنر ایران اسلامی تلاش کرده‌اند تا نام ایران بر تارک جهان بدرخشد.



وی افزود: در این روزهای پایانی دولت دهم باید تاکید کنم که تلاش من در این دوره سه ساله مدیریت بر معاونت هنری این بود که هنر ایران در جای خودش و در نقطه متعالی قرار بگیرد و راه خود را برود هرچند شاید قطعا کاستی‌هایی هم داشتیم.


شاه‌آبادی بر این نکته تاکید کرد که بر خود وظیفه می‌داند از زحمات هنرمندانی که با وی همدلی و همراهی کردند تشکر کند به خصوص هنرمندانی که در یک سال و نیم آخر که کمبود بودجه همه را اذیت کرد بیشتر با او همراهی کرده‌اند.


معاون هنری وزارت ارشاد دولت دهم ادامه داد: یکی از مهمترین کارهای ما این بود که تکالیف باقیمانده از دولت‌های گذشته را کامل کنیم که تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت یکی از آنها بود که این موسسه یعنی موسسه هنرمندان پیشکسوت را ما تاسیس کردیم.


وی خاطرنشان کرد: گام اول برداشته شد و این موسسه تشکیل شد و خوشحالیم کار آغاز شده است. از ابتدای تیرماه امسال تلاش همکارن ما برای پرداخت کمک هزینه به این هنرمندان به نتیجه رسید. بیش از حمایت‌های مادی ضرورت دارد که حمایت‌های معنوی از هنرمندان پیشکسوت انجام گیرد.


معاون هنری وزارت ارشاد در پایان گفت: همه ظرفیت‌های معاونت هنری در این راه است که جوانان ما با استفاده از توان پیشکسوتان برای آینده هنر کشور آثاری را رقم بزنند.



داوود رشیدی، سیاوش طهمورث، احمد نجفی، منیژه صحی، هادی جمالی، کامبیز درم‌بخش، علی مشهدی‌الاصل، داریوش اسدزاده، بهروز بقایی، داریوش و انوشیروان ارجمند، علی‌اکبر صادقی، اصغر همت، محمدحسین لطیفی، کامران عدل، فرزانه کابلی، محبوبه بیات، گوهر خیراندیش، صادق تبریزی و … از جمله هنرمندانی بودند که در این برنامه حضور داشتند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …