بی‌مهری‌ها به سینمای کودک را تحمل می‌کنم/ جشنواره فیلم کودک در اصفهان بماند


علي قوي‌تن در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فیلم‌هایی که برای کودکان ساخته می‌شود، بیان کرد: وقتي فيلمي درباره كودك ساخته مي‌شود، فيلمنامه و فيلم بايد قابل فهم باشد تا مخاطبان این دسته از آثار سینمایی را با خود همراه كند.


وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره فیلم کودک می‌تواند به زنده ماندن سینمای کودک و نوجوان کمک کند، ادامه داد: جشنواره محلی برای ارزیابی آثار است و باید با توجه به رویکرد فيلم‌هاي كودك و نوجوان (براي كودك، به بهانه كودك و درباره كودك) به این نکته توجه کرد که وقتي فيلمي برای كودك ساخته مي‌شود، فيلمنامه و فيلم بايد قابل فهم باشد تا مخاطبان این دسته از آثار سینمایی را با خود همراه كند.


این نویسنده که فیلم “آفتاب، مهتاب، زمين” را برای حضور در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ارائه داده است، گفت: بعد از نمایش این فیلم در جشنواره کودک، برای اکران عمومی آن اقدام خواهیم کرد.


قوی‌تن درباره سختی‌های ساخت فیلم های کودکان و نوجوانان بیان کرد: باید از فیلم‌های کودک و نوجوان حمایت بیشتری شود. من چهار سال است در  این حوزه فعالیت می‌کنم، سختی‌ها و بی‌مهری‌های بسیاری را متحمل شدم اما تلاش کردم بر آنها غلبه کنم.


این کارگردان همچنین پیشنهاد داد جشنواره کودک و نوجوان همچنان در شهر اصفهان برگزار شود و گفت: به نظرم شهر اصفهان به دلیل بهره‌گیری از فرهنگ و تمدن غنی مکان بسیار مناسبی برای برگزاری جشنواره‌ای تخصصی مانند فیلم کودک است.


فيلم سينمايي “آفتاب، مهتاب، زمين” ملودرامي با مايه‌هاي ديني است كه از ابعاد پنهان كودك و نوجوان مي‌گويد. علي قوي‌تن نویسندگی، کارگزدانی و تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد، شهاب نوروزيان مديرفيلمبرداري، احمد صالحي صدابردار، زهرا قوي تن عكاس صحنه، سعيد لشگری دستيار كارگردان و بازيگران این فیلم صدف بهشتي، مهسا معرفتي، حسين محمديان، محمود مرتضايي، شادي محمدپور هستند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …