بازگشت اهالی “سربازها ایستاده می‌میرند” از عراق به ایران


یوسف صمدزاده تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که گروه فیلمبرداری به تازگی از کردستان عراق به تهران بازگشته‌اند، گفت: با توجه به داستان “سربازها ایستاده می‌میرند” مجبور به حضور در کردستان عراق بودیم که فیلمبرداری در این منطقه 20 روز به طول انجامید. با پایان یافتن سکانس های کردستان، گروه فیلمبرداری به تهران آمده و از امروز فیلمبرداری سکانس های مربوط به تهران آغاز خواهد شد.


وی ادامه داد: تنها 15 روز از فیلمبرداری “سربازها ایستاده می میرند” باقی مانده که از میان بازیگران این فیلم سینمایی سروش صحت و یکی از بازیگران کردستان عراق در این فاصله جلوی دوربین خواهند رفت.


صمدزاده در پاسخ به این پرسش که آیا بازیگر دیگری نیز به جمع بازیگران این فیلم اضافه خواهد شد، توضیح داد: به دنبال انتخاب یک بازیگر زن برای یکی از نقش های این فیلم هستیم، هرچند سکانس های حضور بازیگر نقش زن در این فیلم بسیار کم است، اما ترجیح می دهیم که از یک بازیگر چهره استفاده کنیم، البته این روزها دستمزد بازیگران بسیار بالا رفته و هنوز با بازیگر مورد نظر به توافق نرسیده ایم.


وی در پایان بیان کرد: متاسفانه برخی از رسانه نام این فیلم سینمایی را با نام “سروها ایستاده می میرند” منتشر می کنند، این در حالی است که نام اصلی این فیلم “سربازها ایستاده می میرند” است. البته زمانی که می خواستیم فیلمنامه این فیلم را در خانه سینما به ثبت رسانیم به دنبال نام “سروها ایستاده می میرند” بودیم، اما قبلا فیلمنامه ای با این نام به ثبت رسیده بود و ما تصمیم گرفتیم تا این فیلمنامه را نام “سربازها ایستاده می میرند” به ثبت رسانیم.


در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: رضا با بازی سروش صحت، رزمنده دوران جنگ تحمیلی است که اکنون به عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت است، او یک روز در حین کار متوجه گزارشی می شود که در حال پخش از تلویزیون است، در این گزارش همرزم کرد و ناجی او در دوران جنگ را می بیند که بر علیه صدام می جنگد. رضا برای دیدار همرزمش با او عازم کردستان عراق می شود…


سروش صحت و پوریا پورسرخ از جمله بازیگران این فیلم هستند. از دیگر عوامل “سربازها ایستاده می‌میرند” به کارگردانی شهرام مسلخی می‌توان به محمدرضا سکوت مدیر فیلمبرداری، محمد حبیبی صدابردار و سعید آهنگرانی طراح صحنه و لباس اشاره کرد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …