ایرانگرد نیوز

کاروانسراي شاه عباسي کرج افتتاح شد

Image228675
کاروانسراي شاه عباسي کرج صبح امروز با حضور مسوولين سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افتتاح شد.
به گزارش ميراث آريا(CHTN) در اين مراسم، دکتر آتوسا مومني معاون ميراث فرهنگي کشور، مهندس يحيي رحمتي معاون صنايع دستي کشور، مرتضي شريفي مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان البرز، احسان ايرواني مديرعامل صندوق احيا و بهره برداري از بناهاي تاريخي، حجت الاسلام موسوي مشاور فرهنگي رييس سازمان و حجت الاسلام صابري رييس موزه ملي قرآن حضور داشتند.
مراسم افتتاح کارواسراي شاه عباسي با اجراي موسيقي زنده و عرضه صنايع دستي به علاقه مندان و حضار همراه بود.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان البرز در اين مراسم ضمن تشکر از حمايت هاي رييس سازمان و استانداري استان البرز براي احيا اين کاروانسرا، گفت: استان البرز در از لحاظ جاذبه هاي تاريخي، طبيعي و معنوي بسيار غني است، اما در عين حال در بهره برداري از اين جاذبه ها فقير است.
وي تصريح کرد: در سالي که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي، سال حماسه سياسي ناميده شده است با عنايت رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري انتظار داريم تا استان البرز بيش از گذشته در کانون توجه قرار گيرد.
شريفي يادآور شد: در سطح استان البرز 450 اثر تاريخي شناسايي شده وجود دارد که بسياري از آنها در نوع خود بي نظير هستند، از اين تعداد 238 اثر به ثبت ملي رسيده اند.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري البرز افزود: تلاش خواهيم کرد در سال جاري نسبت به ثبت ملي ساير آثار شاخص تاريخي استان اقدامات لازم صورت گيرد.
يادآور مي شود کاروانسراي شاه عباسي به عنوان يکي از آثار شاخص دوره صفويه با پايان عمليات مرمت و احيا با تغيير کاربري از اين پس به عنوان مجموعه فرهنگي و پذيرايي مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
خروج از نسخه موبایل