جشنواره فجر قبل از من در حد یک هفته‌فیلم بود/ جشنواره را در حد کن و برلین بالا بردیم


به گزارش خبرنگار مهر، جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی در دولت دهم در بخشی از برنامه شب گذشته “هفت” که 18 مرداد ماه از شبکه سه سیما روی آنتن رفت، درباره عملکرد سازمان سینمایی در طول دوره مدیریتش صحبت کرد.


در این گفتگو شمقدری درباره اتفاقاتی که در دوران مدیریتش در سینما افتاده است به خبرنگار هفت گفت: قبل از ما و در دوره گذشته تولید فیلم به شکل 60 اثر سینمایی در سال بود که الان به 90 فیلم در سال افزایش یافته است.


این مدیر سینمایی در دولت محمود احمدی‌نژاد افزود: همچنین جشنواره فیلم فجر که در گذشته مانند هفته‌های فیلم برگزار می‌شد در حال حاضر به صورت استاندارد و در حد جشنواره های معتبری چون کن و برلین برپا می شود.


وی از افزایش فرصت‌های شغلی و صدور پروانه‌های ساخت به عنوان دستاوردهای دوران مدیریتش نام برد و گفت: فرصت فعالیت برای نسل جوان، تشکیل شورای عالی سینما، سامان‌دهی ارسال فیلم‌ به جشنواره‌های معتبر خارجی مهمترین فعالیت‌های سازمان سینمایی بوده است. همان‌طور که شاهد بدیم در این دوره سینمای ایران صاحب جایزه اسکار شد که موفقیت کمی نبوده است. در این دوره پروانه های ساخت بدون مشکل و به تعداد زیاد برای سینماگران صادر شده که پیش از این چنین نبود.


شمقدری افزود: حدود 70 درصد از برنامه های ما در این دوران اجرا شده یا در روند اجرا قرار گرفته است. بزرگترین چالش در این دوران مسئله صنوف و خانه سینما بوده است و تا زمانی که نتوانیم به یک لایحه اصولی در این زمینه دست یابیم این مشکل حل نخواهد شد.


شمقدری در جواب این سوال که به نظرش نقاط منفی مدیریتش چه بوده است، عنوان کرد: هر مدیریتی نقاط مثبت و منفی دارد و هیچ مدیریتی نمی تواند ادعا کند که عملکردش صد درصد خوب بوده است.


رییس سازمان سینمایی دولت دهم با اشاره به اینکه مواردی که عنوان کرده دستاوردهای دوران مدیریتش بوده و غیر قابل انکار است عنوان کرد، در این گفتگو قصد دفاع از عملکردش را نداشته بلکه به شرح برنامه های عملی شده پرداخته و نکاتی را که ممکن بوده منفی به نظر برسد بیان نکرده است.


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …