نیازی به لطف شبکه‌های ماهواره‌ای برای جذب مخاطب برای فیلم‌هایم ندارم


ایرانگرد نیوز – بهنام بهزادی کارگردان سینما در واکنش به برخورد یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای و مجری آن با صحبت‌های وی در نقد رفتار شبکه‌های ماهواره‌ای و پخش بدون اجازه فیلمش در شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای، گفت: “قاعده تصادف” توسط پخش‌کننده فرانسوی به زودی اکران می‌شود ولی متاسفانه یکی از شبکه های ماهواره ای فارسی‌زبان در خارج از کشور بدون اجازه اقدام به نمایش فیلم سینمایی “قاعده تصادف” کرده است.


وی با اشاره به صحبت‌های قبلی‌اش با خبرگزاری مهر توضیح داد: من این شبکه را نمی‌شناسنم و حتی آن را ندیده‌ام اما مطلع شدم پس از گفتگوی من با خبرگزاری مهر و نقدی که بر این شبکه‌ها وارد کردم، یکی از مسئولان این شبکه توضیحاتی درباره نمایش این فیلم داده است. این فرد اعلام کرده نمایش فیلم‌های ایرانی در شبکه مورد نظر برای دیده شدن بیشتر این آثار توسط مخاطبان است ولی “قاعده تصادف” نیازی به جذب مخاطب از سوی این شبکه‌ها را دارد و فروش آن و استقبال مردم نشان‌دهنده این هست که این اثر سینمایی مخاطب خود را پیدا کرده است.


بهزادی با تاکید بر اینکه نمایش فیلم “قاعده تصادف”‌ در خارج از ایران و برای نمایش آن برای ایرانیان خارج از کشور از کانال‌های مورد تایید سازندگان آن خواهد بود، توضیح داد: مجری این شبکه ماهواره‌ای توضیحاتی داده است که بیشتر توجیهی برای نمایش بدون اجازه فیلم بوده است. وی به گونه ای سخن گفته که گویا نمایش این فیلم در شبکه های ماهواره‌ای لطفی به سازندگان آن است.


کارگردان “تنها دوبار زندگی می‌کنیم”  ادامه داد: متاسفانه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان برای جذب مخاطب بیشتر اقدام به نمایش فیلم های سینمایی تولید شده در ایران می کنند که این اقدام جز ضرر به مالکان فیلم ها در ایران هیچ نتیجه دیگری ندارد.


بهزادی در پاسخ به این پرسش که برخی از این شبکه ها مدعی شده اند که دسترسی به پخش‌کننده خارجی برای دریافت مجوز پخش نداشته‌اند، توضیح داد: “قاعده تصادف” در حال حاضر یک پخش‌کننده فرانسوی دارد و این کمپانی تا امروز رایت این فیلم را به هیچ شبکه ماهواره ای و یا اینترنتی واگذار نکرده است و این مسئله نشان می دهد که پخش این فیلم در شبکه های ماهواره ای از طریق کپی غیرقانونی بوده و شرکت پخش کننده فرانسوی در تلاش است تا از نظر قانونی این مسئله را پیگیری کند.


وی با تاکید این مطلب که کپی رایت این فیلم سینمایی به هیچ شبکه‌ای خارجی واگذار نشده است، گفت: با توجه به اینکه نسخه ای که در ماهواره ها به نمایش گذاشته شده است، نسخه ای بی‌کیفیت است این مسئله خود نشان می دهد که از یک نسخه شبکه نمایش خانگی استفاده شده است.


تهیه‌کننده فیلم سینمایی “قاعده تصادف” در پایان گفت: ممکن است کپی رایت فیلم‌ها در برخی موارد در ایران رعایت نشود که این امر از لحاظ قانونی و انسانی پذیرفتنی نیست، اما این به آن معنا نیست که چنین مساله‌ای مجوزی برای سوءاستفاده دیگران و خارجی‌ها برای نمایش غیرقانونی آثار سینمای ایران در شبکه‌های خارجی باشد.


به گزارش ایرانگرد نیوز ، چندی پیش یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای بدون اجازه اقدام به پخش فیلم “قاعده تصادف” کرد که بهنام بهزادی در اعتراض به این اتفاق گفتگویی با مهر داشت. وی در آن گفتگو همچنین نقدی به رویه این شبکه‌ها و ادعاهایشان در زمینه دفاع از حقوق ملت ایران داشت. پس از انتشار این مطلب کارشناس و مجری شبکه ماهواره‌ای با خواندن آن گفتگو در برنامه‌ای به نقد این کارگردان و دیدگاه‌هایش پرداخت.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …