شهرام شکوهی به افتخار شیرازی‌ها خواند/ یادی از کوهنوردان برودپیک و کودکان سرطانی


به گزارش خبرنگار مهر، این خواننده موسیقی پاپ کشورمان در شب دوم تازه‌ترین کنسرت خود که موسسه آوای هنر برگزاری آن را به عهده داشت قطعاتی از تنهاترین آلبوم منتشر شده‌اش به همراه یک تک آهنگ را در حالی اجرا کرد که این کنسرت هیچ تفاوتی با اجراهای زنده این خواننده در ماه‌های قبل نداشت.



شهرام شکوهی از شما می پرسد…


“دل دیوونه” عنوان اولین قطعه ای بود که شکوهی در این کنسرت آن را اجرا کرد.


وی قبل از اجرای این آهنگ در حالیکه با پوششی متفاوت روی صحنه حاضر شد، خطاب به تماشاگران گفت: خیلی خوشحالم که به همراه دوستانم بار دیگر این افتخار نصیب من شد تا در کنار شما شب به یاد ماندنی دیگری را تجربه کنیم. به همین خاطر برای شروع دوست دارم آهنگ را “دل دیوونه” را که خودم به آن علاقه دارم تقدیم شما کنم. البته قبل از آن می خواهیم همراه شما بدون موزیک این آهنگ را زمزمه کنیم چرا که می دانم صدای شما بسیار بهتر از من است.


“تو ای محبوب جونم” عنوان قطعه دومی بود که شکوهی در ابتدای اجرای این قطعه آن را به همشهریان شیرازی خود تقدیم کرد و گفت: برای خواندن این آهنگ در ابتدا دوست دارم قطعه آوازی را به یاد شهر خودم شیراز بخوانم زیرا حس نوستالژیکی که برای من دارد که دوست دارم در هر کنسرتی آن را تجربه کنم.



بعد از اجرای این قطعه بود که بر روی صفحه نمایش پشت استیچ محل اجرای گروه این جمله نقش بست که “شهرام شکوهی از شما می پرسد؟” که از طرفداران خود خواسته بود از میان قطعات آلبوم مدارا از طریق سیستم پیامک یکی را به دلخواه انتخاب کنند. این نوشته در حالی روی صفحه نمایش ظاهر شد که تا آخر کنسرت خبری از اعلام آهنگ منتخب این خواننده توسط تماشاگران نبود.


بعد از اجرای قطعه دوم، شکوهی یکی از تازه‌ترین تک‌آهنگ‌های خود را به نام “هوس” خواند. وی بعد از اجرای این قطعه که سعی داشت به جو کنسرت هیجان بیشتری را تزریق کند قطعه ریتمیک “دلبری از تو” را با همراهی تماشاگران خواند.


اجرای قطعه ای به یاد کودکان سرطانی


شکوهی بعد از اجرای قطعه چهارم خود خطاب به تماشاگران گفت: اصولا من خواننده تیتراژخوانی نیستم اما چندی پیش خوانندگی تیتراژ سریال چهار قسمتی به نام “به خاطر من” به من پیشنهاد شد که محتوای سریال پیرامون کودکان سرطانی بود. این محتوا باعث شد که من به این قطعه علاقه زیادی داشته باشم. به همین خاطر امشب در کنار شما این قطعه را می‌خوانم به امید اینکه همه کودکان سرطانی دنیا شفا پیدا کنند.


قطعات “دلم خونه” و “خیال کن” آثار دیگری بودند که دراین کنسرت برای طرفداران شهرام شکوهی اجرا شد. البته کیفیت اجرای زنده این دو قطعه اگر چه به کیفیت ضبط استودیویی این آثار نبود، اما با استقبال نسبتا خوبی از سوی تماشاگران مواجه شد.



پخش بخش هایی از مصاحبه تصویری شهرام شکوهی و امیر حسین کاشانیان (سرپرست گروه) درباره قطعه “جادوی چشم تو” و چگونگی ساخت این قطعه که به مناسبت درگذشت پدر کاشانیان ساخته شده بود، مقدمه اجرای این قطعه بود که توسط شهرام شکوهی برای مخاطبان اجرا شد.


بزرگداشت مفاخر درگذشته هنر و ورزش


براساس گزارش مهر، قطعه “رفتی و رفتن تو” که از قطعات مورد علاقه کنسرت های این خواننده در ماه‌های اخیر بود، شب گذشته بار دیگر با هدف تجلیل از مفاخر درگذشته فرهنگ، هنر و ورزش طی سالهای اخیر اجرا شد.


در حین اجرای این آهنگ تصاویری از هنرمندان و ورزشکارانی چون پرویز مشکاتیان، مسعود رسام، حمید سمندریان، جلال ذوالفنون، حسن کسایی، کیومرث ملک مطیعی، رسول ملاقلی پور، نیما نهاوندیان، نیکو خردمند، نادیا دلدارگلچین، فهیمه راستکار، رضا کرم رضایی، مهری ودادیان، حمیده خیرآبادی، بابک بیات، منوچهر نوذری، جمیله شیخی، پوپک گلدره، پیمان ابدی، روح الله داداشی، ناصر حجازی، ایرج قادری، علی حاتمی، ناصر عبداللهی، حسین پناهی، محمد نوری، خسرو شکیبایی، همایون خرم، عسل بدیعی، امید عباسی، جلیل شهناز، کوهنوردان ایرانی بر روی صفحه نمایش فیلم روی صحنه ظاهر می‌شد که با همراهی و تشویق تماشاگران همراه می شد. البته در این تصاویر خبری از تصاویر بزرگان دیگری چون احمد ابراهیمی، فریدون حافظی، محمود استاد محمد و مرشد ولی الله ترابی نبود.



شهرام شکوهی در بخش دیگری از کنسرت بعد از اجرای قطعه “من و بارون”، قطعه “لیلی” را برای طرفداران خود خواند که این قطعه به دلیل تنظیم مناسب و هماهنگی که میان گروه نوازندگان وجود داشت با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران مواجه شد.


شکوهی در اجرای این قطعه نشان داد اگر بتواند با استفاده از صدای خاص خود برای استفاده از آهنگ هایی که شبیه به ملودی های آمریکای لاتین و اسپانیا استفاده کند، می تواند مبدع و مولف سبک جدیدی در موسیقی پاپ و تکراری این سالهای موسیقی ایران باشد که تماشاگران را هم راضی کند.


وی در بخش پایانی کنسرت خود قطعه های “مدارا”، ” لیلی و مجنون” و قطعه شاد “چشمای من خواب تو رو دیده” را برای مخاطبان خود اجرا کرد. شکوهی قبل از اجرای این دو قطعه گفت: برای معرفی قطعه مدارا احتیاجی به گفتن مقدمه نیست چرا که این قطعه مقدمه کارهای من است که نیازی به معرفی ندارد چرا که همه با این اهنگ آشنایی کامل داشته و می دانند من تا چه حدی به این آهنگ علاقه دارم.



این خواننده بعد از اجرای این آهنگ ها، با نام بردن از سه قطعه “من میرم”، “دلبری از تو” و “شب و بارون” از تماشاگران خواست تا با تشویق خود از میان این سه قطعه، یک قطعه را انتخاب کنند که قطعه “شب و بارون” برای اجرای در این کنسرت توسط تماشاگران انتخاب شد.


امیر حسین کاشانیان سرپرست گروه ونوازنده گیتار، گرشا رضایی رهبر ارکستر و نوازنده گیتار بیس، عماد لاریجانی کیبورد، حسین شریفی، علیرضا میرآقایی و ایمان جعفری پویان سازهای بادی، نیما غفاری درامز، سام میرزایی، مهدی پاشایی پرکاشن گروه نوازندگان کنسرت شب گذشته شهرام شکوهی را تشکیل می دادند.



محمد حسین لطیفی، سعید بیابانکی، بهنام صفوی، مهدی یراحی، شهاب رمضان مهمانان ویژه این کنسرت بودند.


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …