خبرنگاران می‌توانند نگاه تزئینی و غیر اصیل به فرهنگ را تغییر دهند


به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته چهارشنبه 23 مرداد حوزه هنری میزبان خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر بود تا مراسم تقدیر از زحمات یک‌ساله خبرنگاران را برگزار کند.


محسن مومنی‌شریف در این مراسم با تبریك روز خبرنگار و تشكر از حضور اهالی رسانه گفت: یاد امیرحسین فردی و خبرنگاران شهید را گرامی می‌داریم و از پیشكسوتان خبر در رسانه و حجت‌الاسلام دعایی كه همیشه دعوت ما را قبول كرده‌اند و در این مراسم حاضر شدند، تشكر می‌كنم.



مومنی‌شریف با بیان اینكه سال گذشته میان خبرنگاران و حوزه هنری انقلاب همكاری خوبی شكل گرفت است، گفت: از نظر ما همه خبرنگاران زحمت كشیده‌اند و در زمینه سینما حاصل این همكاری دیده شد و به آنچه كه مردم ما از سینما مطالبه می‌كنند كمك كرد. در سال گذشته فیلم‌های محترمی ساخته شد تا بتوانیم با خانواده‌هایمان چند ساعت در سینما حضور پیدا كنیم و شرمنده فرزندانمان نباشیم.


وی ادامه داد: این همكاری می‌تواند مثمر ثمر باشد و نه تنها در حوزه سینما بلكه حوزه‌های فراموش شده زیادی هستند كه اگر دوستان به یكدیگر كمك نمایند و مسائل اساسی حوزه فرهنگ را احصا كنند و به نكات فراموش شده پرداخته شود، اتفاقات بزرگی در كشور می‌افتد.



رییس حوزه هنری خاطر نشان كرد: من نمی‌دانم جایگاه سرویس ادب و هنر در مطبوعات و رسانه كشور ما در كجا قرار دارد اما فكر می‌كنم این جایگاه در رتبه بالایی باید قرار داشته باشد زیرا همه چیز كشور ما فرهنگ ماست و آنچه كه ما در دنیا به آن می‌نازیم و باعث تمایز ما با دیگر كشورهاست، فرهنگ و ادب و هنر ما است. بزرگان و برنامه‌ریزان كشور هم این نكته را دیده‌اند و اولین چشم‌انداز جمهوری اسلامی برای پیشرفت همه جانبه با محوریت فرهنگ تدوین شده است.


مومنی با تاكید بر اینكه بایستی تلقی‌ها از فرهنگ درست شود، گفت: باید توانایی‌های فرهنگ را باور كرده و در همه حوزه‌ها در راس قرار گیرد. اگرنفت ما چندین برابر شود و رابطه ما هم با آمریكا برقرار شود باز هم وضع خوبی نخواهیم داشت اگر حوزه فرهنگی ما درست نشود.



این مقام مسئول اضافه كرد: در سال گذشته هنگامی كه مشكلات اقتصادی حادتر گردید، نخستین جایی كه از بودجه آن كاسته شد، حوزه فرهنگ و هنر بود در صورتی كه اعتبار در حوزه‌های عمرانی آن طور كه از بودجه فرهنگ كم شد، كاسته نشد چون آن حوزه ها را اصل ودر مقابل نگاه تزیینی و غیر اصیل به حوزه فرهنگ داشتند كه باعث وارد آمدن ضربه به این حوزه شد.


مومنی شریف خاطر نشان كرد: امیدوارم این طرز تلقی عوض شود و این كار توسط شما خبرنگاران ممكن خواهد شد. در گعده‌های خودمان مسائل اصلی فرهنگ و هنر را بررسی كرده و آنها را تبدیل به گفتمان نماییم تا شاهد اتفاقاتی باشیم.این به قدرت جریان سازی و گفتمان سازی خبر و رسانه مربوط می شود. شاید خیلی از مسائل از نظر مسئولان و مردم مهم نباشد اما مطبوعات و رسانه ها می توانند آن را مهم جلوه دهند.



وی مجددا از همكاری خبرنگاران با حوزه هنری انقلاب تشكر كرد و گفت:  امیدوارم كارنامه قابل قبولی در مقابل لطفی كه نسبت به حوزه هنری وجود دارد داشته باشیم و كارهای نامربوطی انجام نگیرد كه این هدف ما در این چند سال اخیر بوده است تا بتوانیم از خودمان دفاع كنیم.


 مومنی در پایان صحبت های خود گفت: از محاسن حوزه هنری این است كه اغلب مدیران حوزه هنری سابقه مطبوعاتی و خبرنگاری دارند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …