ایرانگرد نیوز

برنامه جنتی برای وزارت ارشاد جامع است/ همراهی اصحاب فرهنگ برای عبور از بحران‌ها


حجت‌الله ایوبی قائم مقام بنیاد سعدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برخی گمانه‌زنی‌ها از انتخاب معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رسانه‌ها بیان کرد: بهتر است اجازه بدهیم آقای جنتی مستقر شوند و بعد تصمیم‌گیری کند.


وی به فضای حال حاضر در عرصه فرهنگ و هنر کشور اشاره و اظهار کرد: انتظاری که وجود دارد این است که موجی از امید که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری دمیده شده بتواند مسایل حاشیه‌ای را که در سینما، هنرهای تجسمی و سایر حوزه‌ها بوجود آمده است، هرچه زودتر حل کند.


این مسئول فرهنگی با اشاره به برنامه‌های علی جنتی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: من به عنوان کسی که با اهالی فرهنگ و هنر محشورم از دغدغه های این افراد آگاهی دارم و با توجه به سوابق خوب مدیریتی که جنتی از آن برخوردار است، به آینده فرهنگ و هنر در این دولت بسیار خوشبین هستم. برنامه‌ای هم که جنتی اعلام کرده است بسیار جامع و کامل بود.


به گفته وی، افراد صاحب‌نامی هم اکنون به بخش فرهنگی دولت یازدهم نظر و مشاوره می‌دهند و من معتقدم زمانیکه اراده‌ها و انرژی‌ها تجمیع شود اتفاقات خوبی خواهد افتاد.


رییس سابق موسسه فرهنگی اکو با بیان اینکه در چند سال گذشته دلسردی هایی در میان اهالی هنر بوجود آمده بود، ادامه داد: این روزها از میان صنف های مختلف فرهنگ و هنر برنامه و طرح ارایه شده است و افرادی را برای همکاری با دولت جدید پیشنهاد کرده‌اند. همه اینها نشان‌دهنده فضای امیدی است که در جامعه دمیده شده است.


ایوبی نظام جمهوری اسلامی ایران را یک نظام فرهنگی دانست و درباره قابلیت های فرهنگ و هنر عنوان کرد: معتقدم فرهنگ و هنر این ظرفیت را دارد که راه را بر سیاستمداران ما در عرصه بین الملل باز کند. ما با بعضی از کشورها در حوزه سیاست خارجه دچار مشکل هستیم و آنها می خواهند راه را سد کنند ولی با استفاده از فرهنگ و هنر و شعر و ادب می‌توان دیپلماسی عمومی را پیش برد و راه را باز کرد.


رایزن اسبق فرهنگی ایران در فرانسه ادامه داد: این آمادگی در دولت جدید و همین طور اصحاب فرهنگ و هنر بوجود آمده است تا از بحران‌های پیش‌آمده عبور کنند و همانطور که گفته شده است  “از دی که گذشت هیچ از او یاد مکن” باید مسایل گذشته را فراموش کرد و برای آینده برنامه‌ریزی کرد.


دانشیار دانشگاه تهران درباره مدیرانی که قرار است توسط علی جنتی به کار گرفته شوند و گمانه زنی‌ها در این مورد اعلام کرد: مبنا برای آقای جنتی این است که از افراد مجرب و کارآزموده استفاده کند. باید فرصت داد تا وی همچنان که گفتم در این سمت مستقر شود تا بتواند با تامل و آرامش مدیران مورد نظر خود را انتخاب کند. معتقدم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیران باید فضایی را فراهم کنند که بزرگان فررهنگ و هنر آن مجموعه را خانه خود بدانند. من اطمینان دارم که اتفاقات بسیاری خواهد افتاد.


این مدیر فرهنگی در پایان سخنانش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نهادی هماهنگ‌کننده عنوان کرد و گفت: برخلاف نهادهای دیگر، در این نهاد همه جریانات و رویدادهای فرهنگی خارج از وزارت فرهنگ رخ می دهد. به طور مثال فیلمسازان فیلم خود را در خارج از این نهاد می سازند، موزیسین ها اثر خود را در جایی دیگر خلق می کنند، نویسندگان، نقاشان و سایر اهالی فرهنگ و هنر هیچ نیازی ندارند که برای خلق آثار خود درون این نهاد باشند یا منتظر شوند کسی از این نهاد برای آثارشان حکم دهد، زیرا این نهاد تنها باید از بیرون هنرمندان را امیدوار کند، دلگرم کند و حمایت خود را از آنها به این شکل نشان دهد.


 


 

خروج از نسخه موبایل