“جایی در یکی از روزهای آینده” به شبکه نمایش خانگی می‌رود


سعید اسدی تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تغییر وضعیت ساخت “جایی در یکی از روزهای آینده” از قالب سینمایی به اثری برای شبکه نمایش خانگی گفت: با توجه به اینکه تارا اوتادی اولین تجربه کارگردانی خود را با فیلم “جایی در یکی از روزهای آینده” آغاز کرده است، برای این فیلم پروانه ویدیویی صادر شد و از ابتدا نیز قرار بود این فیلم برای شبکه نمایش خانگی ساخته شود اما این مسئله سبب نشد برای ساخت آن کوتاهی کنیم.


وی با اشاره به بودجه بالایی که برای ساخت “جایی در یکی از روزهای آینده” هزینه شده است، ادامه داد: بودجه این فیلم 500 میلیون تومان بود در حالی که این روزها برای یک فیلم شبکه نمایش خانگی تنها 100 میلیون تومان هزینه می‌شود. من به عنوان یک تهیه‌کننده و کارگردان معتقدم که باید برای اثری که ساخته می‌شود اهمیت قائل شد، چرا که اگر خود سازندگان یک اثر برای آن شان و اهمیت قائل نباشند هیچ‌کس دیگری نیز برای آن اثر اهمیت قائل نخواهد بود.


اسدی توضیح داد: هالیوود به عنوان یکی از مراکز بزرگ و قدرتمند تولید فیلم در دنیا به خوبی به این نکته رسیده است که برای ساخت یک فیلم خوب باید خوب پول خرج کرد اما در سینمای ایران چنین مسئله‌ای وجود ندارد. ما در سینمای خود از همه چیز می‌زنیم تا در هر شرایطی یک فیلم را جلوی دوربین ببریم، برای آن که فیلم هم از فروش خوبی برخوردار باشد از یک سوپراستار و در کنار آن از یک هنرور برای بازی در فیلم استفاده می کنیم. این درحالی است که چنین چیدمان بازیگری به فیلم آسیب می‌رساند.


کارگردان “خیابان بیست و چهارم” با تاکید بر اینکه یک تهیه‌کننده و کارگردان باید برای زمان و انرژی که صرف می‌کند ارزش قائل باشد و بهترین را ارائه کند، توضیح داد: مهم نیست که یک فیلم سینمایی برای اکران عمومی ساخته می‌شود یا برای شبکه نمایش خانگی، مهم این است که فیلم خوب ساخته و از بهترین ها برای آن استفاده شود.


وی بیان کرد: “جایی در یکی از روزهای آینده” جزو فیلم هایی است که به دلیل آن که کارگردان آن تازه‌کار است باید در شبکه نمایش خانگی منتشر شود، اما این مسئله سبب نشد تا از بهترین ها برای ساخت آن استفاده نکنیم. نمی گویم که قرار است یک شاهکار به نمایش گذاشته شود اما بی شک فیلمی آبرومند ساخته خواهد شد. البته نباید فراموش کرد که همه چیز در سینمای ایران دیمی است و زمانی که همه چیز دیمی باشد، نتیجه آن نیز شانسی خواهد بود.


اسدی در پاسخ به این که در شرایط فعلی سینمای ایران که بازگشت سرمایه چندان امیدوارکننده نیست یک تهیه‌کننده چطور برای یک فیلم نمایش خانگی این قدر هزینه می کند؟ توضیح داد: به عنوان یک سینماگر ترجیح می دهم یک اثر خوب و ماندگار بسازم و چندان به بازگشت سرمایه فکر نمی کنم.


وی با اشاره به همکاری خود با تارا اوتادی به عنوان کارگردان این فیلم ویدیویی بیان کرد: زمانی که ماهان حیدری نویسنده، فیلمنامه این فیلم را به من پیشنهاد کرد، گفت که تارا اوتادی نیز به عنوان کارگردان قرار است با ما همکاری کند. از آنجا که از فیلمنامه این کار بسیار خوشم آمده بود تصمیم گرفتم تهیه‌کنندگی آن را بپذیرم.


کارگردان فیلم سینمایی “آواز قو” در پایان گفت: “جایی در یکی از روزهای آینده”  فیلم داستان مردی 55 ساله (صابر ساعدی) را روایت می‌کند که در جریان یک حادثه، اتومبیلش پنچر شده و ناگزیر در مسیری قرار می‌گیرد که به اجبار یک شب را در ویلای چهار پیرمرد بازنشسته به صبح می‌رساند و در طول این چند ساعت اتفاقاتی بین او و پیرمردها روی می‌دهد. فیلم تقریبا مضمونی فلسفی- اجتماعی دارد و مسایل آن به زندگی همه انسانها بازمی‌گردد.


رضا کیانیان، شمس لنگرودی، تورج نصر، محمد علی دیباج و علی اصغر شهبازی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. همچنین واروژ کریم مسیحی تدوین این فیلم را برعهده دارد. پیش‌تولید این فیلم نیز از 17 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و فیلمبرداری آن از 14 اردیبهشت ماه سال جاری در تهران کلید خورد.

Check Also

کشف یک طرح مخفی پشت «مونالیزا»

یک دانشمند به کمک دوربین‌های پیشرفته یک طراحی مخفی در لایه‌های زیرین نقاشی «مونالیزا» کشف …