دردسر جیرجیرهای کفش یک معلم عاشق


نیما دهقان درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه کارگردانی تئاتر به خبرنگار مهر گفت: قرار است نمایش “شیش و هشت” نوشته کوروش نریمانی را مهرماه امسال در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببریم. در این نمایش بازیگران به ترتیب حروف الفبا عبارتند از جواد پولادی، فرزین صابونی، سیامک صفری، الهام کردا و هدایت هاشمی. نمایش “شیش و هشت” داستان یک معلم عاشق است که کفش‌اش جیرجیر می‌کند و این صدا دردسرساز می‌شود.


این کارگردان تئاتر درباره همکاری با کوروش نریمانی برای نگارش نمایشنامه “شیش و هشت” یادآور شد: برای من خیلی مهم است که نمایشنامه ایرانی کار کنم. اسفندماه سال گذشته وقتی لطف تماشاخانه ایرانشهر شامل بنده شد تا اجرا داشته باشم، به دنبال نمایشنامه‌ای ایرانی بودم. چند سال اخیر باعث شد نمایشنامه‌نویسان ما حس و حال نوشتن نداشته باشند و من هم تمایلی به انتخاب و اجرای نمایشنامه‌ای خارجی نداشتم چون نمایشی را که روی صحنه می‌رفت نمی‌توانستم دوست داشته باشم.


کارگردان نمایش‌های “خنکای ختم خاطره” و “ترن” ادامه داد: روزی تصادفی از مقابل تئاتر شهر عبور می‌کردم که کوروش نریمانی را دیدم. نریمانی هنرمندی است که نمایشنامه می‌نویسد و اجرا می‌کند و نویسنده‌ای نیست که اثری را بنویسد و در گوشه خانه بگذارد. به شوخی به نریمانی پیشنهاد همکاری دادم و او پذیرفت. سه هفته اولی که نریمانی نمایشنامه “شیش و هشت” را می‌نوشت من شوکه بودم که این هنرمند با سابقه پیشنهاد بنده را پذیرفته و با جدیت و در این زمان کوتاه و فشرده نگارش اثر را آغاز کرده است.


دهقان با اشاره به آغاز تمرینات نمایش “شیش و هشت” تأکید کرد: نگرانی من در تمرین‌ها این است که اثری که تولید و اجرا می‌شود درخور نمایشنامه زیبا و جذاب کوروش نریمانی باشد.


منوچهر شجاع طراح صحنه، نورالدین حیدری‌ماهر دستیار کارگردان، گلناز گلشن طراح لباس، فرشاد فزونی آهنگساز، محمد گودرزیانی منشی صحنه و احسان خبری مدیر صحنه نمایش “شیش و هشت” هستند. نیما دهقان کارگردانی نمایش‌هایی چون “لوله”، “دو متر در دو متر جنگ”، “کادانس” و “مادر مانده” را در کارنامه کاری خود دارد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …