ایرانگرد نیوز

خیانت‌های منافقین افشا می‌شود/ 15 شب با مستند “رویای سیاه”


ایرانگرد نیوز. ایمان گودرزی مستندساز اشاره به مستند خود با عنوان “رویای سیاه” که امشب 26 مرداد از شبکه سیما پخش می شود، بیان کرد: این مجموعه مستند 15 قسمت 30 دقیقه‌ای دارد و درباره سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ساخته شده که در میان مردم به نام منافقین مرسوم است.


وی ادامه داد: با توجه به حرکت مرموز رسانه‌های بیگانه درباره تحریف تاریخ انقلاب و شخصیت های انقلابی و اینکه چهره دیگری از مردم حاضر در انقلاب نشان می‌دهند، لازم بود که مستندی در برابر این اقدامات انجام شود. می توان گفت در برابر همه اقدامات رسانه های بیگانه، ما چه در رسانه های نوشتاری و چه در رسانه های تصویری هیچ کاری نکرده ایم اما این رسانه های بیگانه مخصوصا از زمان فتنه 88 هر روز دست به تحریف های بیشتری می زنند. به طور مثال چند روز پیش یکی از خوانندگان غربی در یکی از این رسانه ها خاطرات تحریف شده ای را از انقلاب تعریف می کرد. در این برنامه صحنه هایی از اقدامات گروه های تندرو و ضد انقلاب را به جای گروه های مردمی و انقلابی نشان می داد تا چهره ای خشک و خشن از انقلاب نمایش دهد.


اینها فقط داعیه انقلاب را دارند


این مستندساز به اظهارات و مصاحبه هایی که در رسانه های بیگانه انجام می شود اشاره و بیان کرد: اینها امروز داعیه انقلاب را دارند و ادعا می کنند که انقلاب ما دزدیده شد یا آن نبود که به خاطرش شهید دادیم، و تاریخ انقلاب را تحریف می کنند ولی در مقابل این حرف ها هیچ کاری صورت نمی گیرد. من در تحقیقاتی که درباره سازمان مجاهدین خلق داشتم نقش آنها را نشان دادم. این افراد داعیه مشی مسلحانه را داشتند برخلاف حضرت امام خمینی (ره) که معتقد بودند باید مردم به خودآگاهی برسند و خودشان رژیم را سرکوب کنند. بنابراین از همان ابتدا حرکت های افراطی از طرف اینها و زاویه ای که با امام (ره) داشتند، دیده می شد.


گودرزی با اشاره به اینکه زمانی تصمیم گرفته شد که اقدامات سازمان منافقین برجسته نشود تا مبادا برای این گروه تبلیغ شود، گفت: این حرکت اشتباهی بود چون دیگر کسی از کارهای این گروه هیچ اطلاعی نداشت و این در مورد سازمانی که کمترین جنایتش ترور 12 هزار ایرانی است باعث شد تا اجازه دهد راحت تر به کار خود در این سالها ادامه دهند.


در دنیا بی نظیر است که ادعا کنید برای آزادی مردم می جنگید اما به دشمن مردم کمک کنید


کارگردان مستند “رویای سیاه” تصریح کرد: این مستند به فعالیت های این سازمان از ابتدای شکل گیری و حتی شروع فعالیت سایر گروه ها در فضای سیاسی وقت مثل چریک های فدایی خلق، حزب ملل و احزاب دیگر می پردازد. اینکه سازمان منافقین نه تنها هیچ نقشی در انقلاب نداشتند بلکه حرکت انقلاب را هم در این مسیر کند و آرام ساختند. این افراد اسلام  و دغدغه های مردم را قبول نداشتند و اصلا نقطه انحراف این سازمان زمانی بود که نام خود را سازمان مجاهدین خلق گذاشت زیرا جهاد باید در راه خدا باشد نه خلق.


تهیه‌کننده مستند “ایران مدل پهلوی” با بیان اینکه چنین چیزی در دنیا بی نظیر است که ادعا کنید برای آزادی مردم می جنگید اما به دشمن مردم کمک کنید، افزود: منافقین 30 خرداد 60 حدود 12 هزار نفر از مردم را ترور می کنند و بعد این روز را جشن می گیرند و یا به حزب بعث عراق کمک می کنند و اطلاعات می دهند که کدام مناطق ایران را موشک بزند و مورد هدف قرار دهد.


در این مستند حتی یک نفر را پیدا نمی کنید که وابسته به نظام جمهوری اسلامی ایران باشد


گودرزی به حضور افراد واقعی به عنوان یکی از ویژگی های این مستند اشاره و بیان کرد: در این مستند 15 قسمتی حتی یک نفر را پیدا نمی کنید که وابسته به نظام جمهوری اسلامی ایران باشد زیرا بعدا برچسب می زنند که افراد حاضر از نیروهای خود نظام هستند. بنابراین همه شخصیت ها کسانی هستند که پیش از این در سازمان منافقین بوده اند. همچنین از تصاویر آرشیوی استفاده شده است که برای اولین بار از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.


وی در پایان سخنانش به تلاش های تیم تحقیقاتی این مستند اشاره و خاطر‌نشان کرد: ما برای ساخت این مستند به عراق، اردوگاه اشرف و ده ها شهر و روستا رفتیم و با خانواده های این افراد در اردوگاه لیبرتی صحبت کردیم. در این پژهش که حدود 9 ماه به طول انجامید اسنادی برای اولین بار دیده می شود که توسط یک تیم تخصصی در مرکز اسناد انقلاب اسلامی بررسی شدند و اگر مدیریت موسسه راهبردی دیده بان از ما حمایت نمی کرد هیچ گاه این تلاش ها به نتیجه نمی رسید.


مستند 15 قسمتی “رویای سیاه” به تهیه کنندگی و کارگردانی ایمان گودرزی امشب 26 مرداد ساعت 20:15 از شبکه سوم سیما پخش می شود و از شنبه تا چهارشنبه هرشب ادامه خواهد داشت.


 

خروج از نسخه موبایل