استقبال از نجفی برای نشستن بر صندلی ریاست سازمان میراث فرهنگی

جمعی از متخصصان و کارشناسان حوزه‌ی میراث فرهنگی در نامه‌ای خطاب به رییس‌ جمهور، درخواست کردند که محمدعلی نجفی به‌عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شود.

به گزارش ایرانگرد نیوز، در این نامه که به امضای ۶۷ نفر رسیده، آمده است: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عهده‌دار مسوولیت‌های خطیری در جهت حفاظت از میراث گران‌قدر تاریخی و فرهنگی نسل‌های پیشین و نیز پاسداری از هویت ملی، حفظ و اشاعه‌ی هنرهای سنتی و صنایع دستی به‌عنوان نشانه‌های خلاقیت و نبوغ هنری و صنعتی جامعه، حفظ و توسعه‌ی گردشگری، بویژه با هدف آشنایی و معرفی جاذبه‌های ارزشمند کشور و ایجاد رونق اقتصادی است.

متأسفانه این سازمان در سال‌های اخیر به‌دلیل عدم ثبات مدیریت در رده‌های گوناگون و نیز اتخاذ پاره‌ای از تصمیمات و سیاست‌های نادرست نه‌تنها از مسیر خود منحرف گردیده، بلکه در بسیاری از موارد آسیب‌های جدی نیز دیده است.

به‌علاوه به‌دلیل عدم شناخت درست از نقش و جایگاه واقعی این سازمان به‌عنوان یکی از دستگاه‌های تأثیرگذار در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، در اکثر موارد دقت و حساسیت لازم در انتخاب سکاندار آن مورد غفلت واقع شده است. این موضوع باعث گردیده که این سازمان در انجام مأموریت‌های خود ناتوان و در دست‌یابی به اهدافش ناموفق شود.

در ادامه خطاب به دکتر روحانی آمده است: تصدیق می‌فرمایید که سنگینی و گستردگی این وظایف از یک‌سو و تنوع و پیچیدگی آن از سوی دیگر، ایجاب می‌کند تا هدایت این سازمان به فردی متعهد، مدیر و مدبر و برخوردار از وجاهت فرهنگی سپرده شود تا مفاهیم «تدبیر» و «امید» در عمل تحقق یابد.

با توجه به شرایط فعلی کشور، پیشنهاد می‌شود تا «آقای دکتر محمدعلی نجفی» که علاوه برخورداری از خصوصیات و ویژگی‌های برشمرده شده، مدیری برنامه‌ریز و هماهنگ و هم‌سو با دولت جنابعالی است به‌عنوان معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب شود.

بدیهی است این تصمیم شایسته می‌تواند ضمن ارتقای جایگاه مدیریتی، زمینه و شرایط لازم را برای دستیابی به اهداف دولت و بازگرداندن امید و نشاط به فعالیت‌های این سازمان، بویژه در زمینه‌ی خطیر و حساس «حفاظت از میراث فرهنگی کشور» فراهم کند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …