ایرانگرد نیوز

تصویر قحطی ایران در جنگ‌جهانی اول/ فیلمنامه “یتیم‌خانه ایران” به ارشاد رفت


به گزارش ایرانگرد نیوز، ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما این روزها به دنبال دریافت مجوز ساخت برای جدیدترین اثر سینمایی خود با نام “یتیم خانه ایران” است. این فیلم در رابطه با بزرگترین قحطی ایران در جنگ جهانی اول در سال 1295 است.


طالبی برای نگارش فیلمنامه این فیلم سینمایی سه سال زمان صرف کرده است، هرچند فیلمنامه این فیلم در حال حاضر برای دریافت مجوز ساخت به اداره نظارت و ارزشیابی ارسال شده است، اما کارگردان این فیلم همچنان مشغول کار روی فیلمنامه است. وی همچنین از چند منبع خارجی برای نوشتن این متن استفاده کرده است و همچنین قصد دارد باز هم کتاب‌ها و مقالاتی خارجی را برای قوام یافتن فیملنامه مورد مطالعه قرار دهد.


البته با توجه به روی کارآمدن دولت جدید، دریافت مجوز ساخت و آغاز پیش‌تولید این فیلم سینمایی در زمان دولت یازدهم انجام خواهد شد.


تهیه کنندگی این فیلم سینمایی را محمود رضوی و علی سرتیپی برعهده خواهند داشت.


قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های 1295 تا 1297 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه صعود دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد.

خروج از نسخه موبایل