آغاز هفته فرهنگی فنلاند در خانه هنرمندان ایران

به گزارش ایرانگرد نیوز، آیین افتتاح نمایشگاه عکس معماری فنلاند با عنوان «خانه‌ای آرام برای زندگی» عصر چهارشنبه 23 بهمن با حضور «هاری کمراینن» سفیر فنلاند در تهران و «مجید سرسنگی» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم سفیر فنلاند در ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس معماری فنلاند در خانه هنرمندان ایران گفت: نمایشگاه عکس معماری فنلاند در خانه هنرمندان ایران، نخستین قدم برای ایجاد رابطه فرهنگی و هنری با کشور ایران است، کشوری که خود در زمینه فرهنگ و هنر تاریخی غنی دارد.

 

«هاری کمراینن» در بخش دیگری از صحبت‌های خود به معماری و طراحی فنلاند اشاره کرد و گفت: سرزندگی و پرواز خیال از ویژگی‌های معماری و طراحی فنلاند است، شکل ساده، تمیز و کاربردی طراحی فنلاند، انسان را به خود جذب می کند، درک و رابطه نزدیک مردم فنلاند با طبیعت در طراحی معماری فنلاند نیز خود را به نمایش می‌گذارد.

 

در ادامه این مراسم مدیر عامل خانه هنرمندان ایران ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری نمایشگاه عکس معماری کشور فنلاند گفت: خیلی خوشحال هستم که با همکاری سفارت فنلاند در تهران، توانستیم نخستین میزبان برنامه فرهنگی و هنری کشور فنلاند در ایران باشیم.

 

«مجید سرسنگی» با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران گفت: کشور فنلاند برای مردم ایران خیلی شناخته شده نیست، اما قطعاً برگزاری برنامه‌هایی همچون برپایی این نمایشگاه با محوریت عکس معماری فنلاند، می‌تواند شرایط آشنایی بیشتر ایرانیان را با فرهنگ و هنر کشور فنلاند فراهم سازد. از سوی دیگر حضور هنرمندان فنلاندی در ایران نیز زمینه آشنایی آن‌ها با فرهنگ، هنر و تمدن ایران را مهیا می‌سازد.

 

در این نمایشگاه که با همکاری سفارت فنلاند، موزه آلتو و خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود آثار «مایا هولما» هنرمند فنلاندی به نمایش گذاشته شده است. همچنین در بخش نگاه ایرانی به فضاهای معماری و شهری فنلاند آثار «نجمه مطلائی» و «احسان رنجبر» از شهرهای هلسینکی، تامپره، تورکو، هامینلینا و هینولا به نمایش گذاشته شده است.

 

مجموعه عکس‌های ارائه شده تلاش دارد تا با در نظرداشتن سبک معماری، ماهیت فضاهای شهری و زندگی شهری نگاه جامعی برای مخاطب ایرانی را فراهم کند. این مجموعه به گونه‌ای هدفگذاری شده است که انتخاب مناسبی جهت انعکاس هویت معماری و فضاهای شهری فنلاند فراهم آید.

 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از 23 تا 30 بهمن همه روزه از ساعت 13 تا 20 به نگارخانه استاد ممیز خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …