ایرانگرد نیوز

اولویت سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری جذب گردشگر خارجی است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران با ابراز امیدواری نسبت به خیزش جدید در حوزه گردشگری، گفت: اولویت سازمان در حوزه گردشگری جذب و جلب گردشگران خارجی است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسعود سلطانی‌فر در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران، فضای عمومی کشور را برای جذب گردشگران مساعد ارزیابی کرد و گفت: توسعه گردشگری، تعامل فرهنگی با سایر کشورها و بهبود روابط در تمامی زمینه‌های اقتصادی و سیاسی را به دنبال دارد.

وی در ادامه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور در زمینه گردشگری اشاره کرد و افزود: امیدواریم با توجه به سیاست‌های تشویقی و حمایتی دولت تدبیر و امید به زودی خیزش جدیدی در حوزه گردشگری رخ دهد.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت افزایش تعامل فرهنگی با سایر کشورها برای معرفی غنای تاریخ و تمدن ایران اسلامی، ادامه داد: توجه ویژه رئیس جمهور به حوزه گردشگری و ارائه تسهیلات بیشتر به علاقه‌مندان سفر به ایران، نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات اثربخش است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این راستا گام‌های موثری برداشته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری و حضور بخش خصوصی را در فرآیند توسعه گردشگری لازم ارزیابی کرد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب افزایش تعامل و همکاری فعالین حوزه گردشگری می‌شود.

سلطانی‌فر در ادامه اولویت سازمان میراث فرهنگی در بخش گردشگری را جذب گردشگران خارجی دانست و گفت: لزوم توجه به گردشگری داخلی امری روشن است اما اولویت سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری، جلب و جذب گردشگران خارجی است.

وی از اشتغالزایی و ارزآوری به عنوان مزیت‌های حضور گردشگران خارجی در کشور یاد کرد و اظهار داشت: ورود گردشگران خارجی علاوه بر منافع اقتصادی، موجب افزایش تعاملات فرهنگی کشور با سایر ملل می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در پایان، برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری را در تعامل و همکاری بخش‌های فعال در این حوزه مثبت دانست و افزود: با توجه به حضور تعداد بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت گردشگری کشورهای مختلف، اینگونه نمایشگاه‌ها بستر مناسبی برای ایجاد ارتباط و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه گردشگری است.

یادآور می‌شود، مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از افتتاح نمایشگاه خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران به بازدید از این نمایشگاه پرداخت و با تعدادی از غرفه‌دارای گفتگو کرد.

گفتنی است، معاون رئیس‌جمهور همچنین در ادامه حضور خود در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از نمایشگاه طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته بازدید کرد.

خروج از نسخه موبایل