آثار احمد پیله‌چی در گالری ترانه‌باران به نمایش درمی‌آید


به گزارش ایرانگرد نیوز، نمایشگاهی از آثار نستعلیق و شکسته نستعلیق احمد پیله‌چی قزوینی در نگارخانه ترانه‌باران روی دیوار خواهد رفت. در این نمایشگاه که از پنج‌شنبه 31 مرداد در گالری ترانه‌باران افتتاح خواهد شد نزدیک به 30 اثر از این هنرمند به نمایش درخواهد آمد.


نمایشگاه حاضر به بررسی چند دوره از آثار وی پرداخته و ظرافت‌های هنر خوشنویسی از دیدگاه یکی از اساتید ممتاز و مدرسان انجمن خوشنویسی می‌پردازد.


احمد پیله‌چی متولد 1339 قزوین است و خوشنویسی را نزد استادانی چون سید علی رفیعی، ابوالحسن محصص مستشاری، کیخسرو خروش و غلامحسین امیرخانی فرا گرفته است. علاقه پیله‌چی به خطوط اصیل قدما به ویژه میرزا غلام رضا موجب شده وی طی سالهای طولانی و با همتی تحسین برانگیز به فراهم آوردن مجموعه‌ای کم نظیر از آثار قدما بپردازد که 85 قطعه از آن در کتاب کلک مسیحا به چاپ رسیده است.                                                               


اين نمايشگاه از 31 تیرماه ساعت 17 تا 20 گشايش یافت و به مدت یک هفته بر روی دیوار گالری ترانه باران خواهد بود. علاقه‌مندان برای بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند به نشاني خیابان شریعتی، پل رومی، خیابان شریفی‌منش، نبش کوچه لادن، پلاک 27 مراجعه کنند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …