ایرانگرد نیوز

کشف اسراري جديد از دهکده مدفون ماياها

2

دهکده اي باستاني در کشور السالوادور که در حدود 40 سال گذشته کشف شده بود به تازگي اسرار نهفته خويش را فاش کرد.

به گزارش ميراث آريا (CHTN) به نقل از اپوک تايمز، اين دهکده باستاني متعلق به ماياها که صدها سال زير خاکسترهاي آتشفشاني مدفون بود به تازگي خانه ها، باغ ها و محصولات زراعي سالمي را در معرض ديد باستان شناسان قرار داد.

باستان شناسان اعلام کردند اين دهکده که بيش از 1400 سال پيش بر اثر فوران هاي آتشفشاني مدفون شده، پس از گذشت صدها سال همچنان پوشش گياهي سالمي از خود برجاي گذاشته است.

«ديويد لنتز» از دانشگاه سينسيناتي و سرپرست تيم اکتشاف گفت: اين کاوش نخستين نگاه دانشمندان به محصولات غذايي ماياها است. محصولاتي که از باغات حاصلخيز به دست مي آمدند.

وي افزود: از جمله محصولات به دست آمده گياهي به نام «مالانگا» است که ريشه گياهي به نام «تارو» است و تاکنون در هيچ يک از آثار به دست آمده از تمدن ماياها ديده نشده است.

لنتز خاطر نشان کرد: سبزي هايي در اين منطقه کشف شد که تاکنون در هيچ منطقه ديگري وجود نداشته و علاوه بر آن باستان شناسان موفق به کشف خانه اي شدند که 70 ظرف سفالي در آن نگهداري مي شده است.

به گزارش ميراث آريا، باستان شناسان اين منطقه را که «سرن» نام دارد منطقه اي منحصر به فرد در حوزه آثار مربوط به ماياها اعلام کرده و معتقدند با انجام کاوش هاي بيشتر اطلاعات کاملتري از اين تمدن را به دست خواهند آورد.

خروج از نسخه موبایل